قرائت بامعرفت قرآن انسان را در زندگی آرام می‌کند
کد خبر: 3995953
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
در گفت‌وگو با نفر اول حفظ 20جزء مسابقات اوقاف قم؛

قرائت بامعرفت قرآن انسان را در زندگی آرام می‌کند

حافظ قرآن کریم گفت: انسان نباید به یک قرائت یا روخوانی ساده و حفظ الفاظ قانع باشد و خود را از سیر در اعماق و دستیابی به نعمت‌های بیکران قرآن محروم کند؛ تلاوت با معرفت یعنی توجه به مفاهیم و درک و فهم آیات می‌تواند انسان را در زندگی آرام کند.

صدیقه شاکری در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به کسب رتبه اول حفظ 20جزء در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن  اوقاف قم، اظهار کرد: مسابقات قرآن اوقاف در سال جاری بهتر از سال‌های گذشته برگزار و پروتکل‌های بهداشتی به خوبی اجرا و فاصله اجتماعی رعایت شد.

وی ادامه داد: حفظ قرآن کریم را از سال ۱۳۸۰ آغاز کردم و از سال ۹۶ نیز به صورت جدی پیگیر شدم و ابتدا از ۱۰ جزء آغاز کرده و سال گذشته ۲۰ جزء و سال جاری کل قرآن را حفظ کردم و در آزمون‌های تخصصی قرآن کریم شرکت و مدرک تخصصی را کسب کردم.

حافظ قرآن کریم با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) می‌فرماید که اگر تمام دنیا از بین برود و من با قرآن باشم، دل آرام است، ابراز کرد: قرآن بهترین مسکن برای روح و روان آدمی است و او را به آرامش می‌رساند و این امر در تمام عرصه‌های زندگی می‌تواند موثر باشد؛ قرآن سر تا سر دارای اعجاز در زندگی مادی و معنوی می‌باشد که اگر ما با معرفت تلاوت کنیم حتما اثرات آن را خواهیم دید و بدون تردید در زندگی روی آرامش را می‌بینیم. 

شاکری با تأکید بر قرائت همراه با تدبر قرآن کریم، اضافه کرد: تلاش کنیم تا قرائت قرآن ما با همراه تدبر و تفکر باشد، چون واژه قرائت به معنای مطالعه یعنی خواندن همراه با فهم و درک است.

وی ابراز کرد: کسانی که قصد حفظ قرآن به صورت حرفه‌ای دارند، ابتدا روخوانی تمرین و تجوید را نیز به خوبی رعایت کنند که این مهم در حفظ به آنان کمک می‌کند.

شاکری با تاکید بر اینکه انسان باید قرآن را در اولویت زندگی خود قرار دهد، افزود: هر وسیله‌ای که ساخته می‌شود، دفترچه راهنما دارد و قرآن کریم نیز راهنمای انسان‌هاست؛ فردی که به حفظ قرآن علاقه‌مند است و موفق به حفظ کامل نشد با حفظ موضوعی آیات نیز می‌تواند از آیات قرآن بهره ببرد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم پایه همه علوم است، تصریح کرد: تلاش داشتم با تمام وجود با کلام خدا آشنا شوم تا بدانم خداوند چه چیزهایی در زندگی از ما خواسته است.

شاکری تصریح کرد: انسان نباید به یک قرائت یا روخوانی ساده و حفظ الفاظ قانع باشد و خود را از سیر در اعماق و دستیابی به نعمت‌های بیکران قرآن محروم کند؛ تلاوت با معرفت یعنی توجه به مفاهیم و درک و فهم آیات می‌تواند انسان را در زندگی آرام کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha