برخورد رخ به رخ داوران با متسابقین سطح کیفی مسابقات را افزایش داده است
کد خبر: 3994775
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
در گفت‌وگو با ایکنا:

برخورد رخ به رخ داوران با متسابقین سطح کیفی مسابقات را افزایش داده است

داور چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم اوقاف استان قم ویژگی مثبت این دوره از مسابقات را جایگاه هیئت داوران روی صحنه و نزدیک به شرکت‌کننده دانست و افزود: در این دوره از مسابقات، داوران با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و به صورت رخ به رخ با متسابقان برخورد دارند که این امر سبب افزایش سطح کیفی مسابقات شده است.

برخورد رخ به رخ داوران با متسابقین سطح کیفی مسابقات را افزایش داده استصغری گل‌محمدی، داور بخش لحن چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف استان در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، در خصوص ارزیابی سطح کیفی این دوره از مسابقات اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم امسال نیز مانند تمام رقابت‌های گذشته دارای نقاط قوت و ضعف بسیاری بود که برای ارزیابی و بررسی کلی مسابقات باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم. ‌

وی رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد ارزیابی قرار داد و بیان کرد: از مهم‌ترین نقاط قوت این دوره از مسابقات، آن بود که برای حضور متسابقین و جلوگیری از هرگونه تجمع و شیوع ویروس کرونا، تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شد.

گل محمدی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات، شرکت‌کنندگان به صورت انفرادی و در زمان‌های تعیین شده در محل برگزاری مسابقات حضور پیدا می‌کردند و پس از اتمام اجرای خویش و دریافت کارنامه محل را ترک می‌کردند.

وی دیگر ویژگی مثبت این دوره از مسابقات را جایگاه هیئت داوران روی صحنه و نزدیک به شرکت‌کننده دانست و افزود: در این دوره از مسابقات، داوران با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و به صورت رخ به رخ با متسابقین برخورد دارند که این امر سبب افزایش سطح کیفی مسابقات شده است.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه کرونا، روحیه متسابقین را تحت تاثیر قرار داده است، بیان کرد: در سال‌های پیش از شیوع کرونا شور و اشتیاق حضور در مسابقات در چهره همه شرکت‌کنندگان موج می‌زد اما در این دوره از مسابقات اشتیاق کمتری به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که برخی از شرکت‌کنندگان از حضور در این مسابقات امتناع داشتند، به علت احساس نگرانی از ویروس کرونا و محدودیت‌ها بود.

داور چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف گفت: در سال‌های گذشته که من و دوستانم به عنوان شرکت‌کننده  در مسابقات حضور پیدا می‌کردیم، صلوات‌های قرآنی و اجرای تواشیح‌های گوناگون قرائت می‌شد که با این کار شکوه مسابقات را افزایش می‌دادیم.

وی با بیان اینکه با قرائت صلوات‌های قرآنی سبب افزایش روحیه و نشاط در داوران می‌شدیم، افزود: این شور و اشتیاق با وجود کرونا بسیار کمرنگ‌تر شد.

داور چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم سطح کیفی برگزاری مسابقات قرآنی را ارزیابی و بیان کرد: تجربه نشان داده است در حفظ پنج جزء معمولا متسابقین به دلیل کم تجربه بودن از سطح کیفی بالایی برخوردار نیستند اما هرچه به روزهای پایانی مسابقات نزدیک می شویم و متسابقین در رشته های حفظ 10 تا 30 جزء شرکت می کنند سطح کیفی شرکت کنندگان بالا می رود.

وی با اشاره به اینکه اگر متسابقین با تجربه‌تر باشند با آمادگی بیشتر و سطح کیفیت بالاتری در مسابقات شرکت می‌کنند، تصریح کرد: این یک مسئله بسیار عادی در مسابقات به شمار می‌رود اما در مجموع می‌توان گفت که شیوع ویروس کرونا بر سطح کیفی مسابقات تاثیر گذاشته است.

گل‌محمدی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان مسابقات قرآن استان قم، اظهار کرد: این دوره از مسابقات با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و شرکت‌کنندگان می‌توانستند با آرامش بیشتر و بدون اضطراب در مسابقات شرکت‌ کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha