توصیه به حفظ آیات کاربردی قرآن
کد خبر: 3995944
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴

توصیه به حفظ آیات کاربردی قرآن

حافظ قرآن کریم با اشاره به اینکه انس با قرآن برکات بسیار زیادی در روح و جسم انسان دارد و باعث صیقل دادن روح انسان می‌شود، گفت: به عموم مردم پیشنهاد می‌کنم که حفظ موضوعی انجام دهند و بیشتر آیات کاربردی را حفظ کنند تا بتوانند در زندگی خود به‎کار گیرند.

زینب باقری‎‌نژاد صالحی، حافظ قرآن کریم در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایکنا از قم، با اشاره به کسب رتبه دوم در رشته حفظ ۲۰ جزء مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف قم، گفت: حفظ قرآن را از ۹ سال گذشته آغاز کردم و خدا را شکر می‌کنم که تا به حال به بنده توفیق داده که حافظ قرآن بمانم.

وی در خصوص شیوه حفظ قرآن، افزود: برای حفظ قرآن با دوستانم مباحثه داشتم و مرتب قرآن را دوره می‌کردم که اوایل حفظ، به‌صورت روزانه مباحثه داشتیم اما پس از حفظ، زمان کمتری را صرف مباحثه می‌کردم.

حائز رتبه دوم در مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه بیان کرد: برای حفظ قرآن در مؤسسه جامعة‌القرآن و همچنین مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) فعالیت داشتم.

وی سطح مسابقات و داوران را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: پروتکل‌های بهداشتی در مسابقات به‌خوبی رعایت می‌شد و عوامل اجرایی برنامه تمام سعی خویش را برای نظم مسابقات به کار می‌گرفتند.

باقری‌نژاد صالحی بیان کرد: محمدحسین طباطبایی از نوجوانی الگوی من در حفظ قرآن بود که پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی خود برای حفظ قرآن اقدام کردم و پس از آن در زمینه حفظ به تدریس پرداختم.

وی در خصوص رتبه‌های خود در مسابقات قرآن، تصریح کرد: در مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در رشته تفسیر دو بار حائز رتبه پنجم و یک بار حائز رتبه دوم و در حفظ قرآن نیز در سطح استان حائز رتبه دوم و در مسابقات دانشجویی در سطح ملی نیز حائز رتبه دوم شدم.

حافظ قرآن کریم با اشاره به اینکه انس با قرآن برکات بسیار زیادی در روح و جسم انسان دارد و باعث صیقل دادن روح انسان می‌شود، بیان کرد: حفظ قرآن کریم آرامش بسیاری را درون من ایجاد کرد و در نحوه ارتباطم با دیگران نیز تأثیر بسیاری داشت.

باقری‌نژاد تصریح کرد: یکی از راه‌های تلاوت فراوان قرآن همین حفظ قرآن است، چراکه حافظ قرآن برای مرور محفوظات خود باید هر روز قرآن تلاوت کند و در آیات آن تدبر کند و همین قرائت مدام و تدبر موجب می‌شود زندگی عادی به یک زندگی قرآنی تبدیل شود و ناهنجاری‌ها در رفتار، اخلاق، منش و شئونات اجتماعی و فردی او تأثیر نگذارد.

وی گفت: چنانچه عموم مردم قصد حفظ قرآن را داشتند، پیشنهاد می‌کنم که حفظ موضوعی انجام دهند و بیشتر آیات کاربردی را حفظ کنند تا بتوانند در زندگی خود به‌کار گیرند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha