تثبیت محفوظات قرآن کریم با تلاوت روزانه محقق می‌شود
کد خبر: 3995958
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
حافظ قرآن کریم مطرح کرد:

تثبیت محفوظات قرآن کریم با تلاوت روزانه محقق می‌شود

حافظ قرآن کریم با بیان اینکه برای تثبیت حفظ قرآن کریم روزی یک جزء از قرآن را مرور می‌کنم، گفت: حافظ قرآن کریم برای تثبیت آن باید قرآن را روزانه تلاوت کند؛ حافظان باید قدر این نعمت الهی را بدانند و اجازه ندهند مشغله‌های زندگی محفوظات آن‌ها را تحت الشعاع قرار دهد.

فاطمه حسینی در گفتگو با خبرنگار ایکنا از قم، با اشاره به کسب رتبه سوم در حفظ 20 جزء چهل و چهارمین مسابقات قرآن اوقاف قم، اظهار کرد: کیفیت برگزاری مسابقات قرآن کریم طی سالجاری بهتر از سال‌های گذشته بود و پروتکل‌های بهداشتی امسال به خوبی رعایت شده و نفرات محدودی در سالن حضور داشتند.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن کریم را از ۹ سال گذشته آغاز کرده است، تصریح کرد: حفظ قرآن کریم طی ۲ سال به طول انجامید و همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به حفظ قرآن پرداختم.

حافظ قرآن کریم با تاکید بر اینکه حفظ قرآن کریم نیازمند اراده و علاقه وافر است، عنوان کرد: حفظ قرآن را به صورت مباحثه آغاز کردم.

وی با بیان اینکه برای تثبیت حفظ قرآن کریم روزی یک جزء از قرآن را مرور می‌کنم، افزود: برای حفظ قرآن کریم حتی حافظ آن نیز باید برای تثبیت‌اش تلاش و قرآن را هر روز تلاوت کند.

رتبه سوم حفظ 20 جزء چهل و چهارمین مسابقات قرآن کریم اوقاف قم گفت: برای اینکه حفظ قرآن مستدام پیش رود باید افراد علاوه بر داشتن برنامه منظم و اراده قوی، همت متعالی نیز داشته باشند، چرا که حفظ قوی‌تر  و تثبیت محفوظات مستلزم داشتن برنامه ریزی مطلوب است.

حسینی با اشاره به اینکه قرآن نور است و موجب نورانیت و هدایت انسان می‌شود، بیان کرد: یاد خدا تأثیر بسزایی در روان آدمی دارد و دل‎‌ها در پرتو آن آرام می‌گیرد، خداوند متعال می‌‎فرماید: «أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ: آگاه باش، دل‎ها با یاد خدا آرام می‌گیرد»؛ یکی از نام‌های قرآن ذکر است، تلاوت و حفظ قرآن نوعی ذکر خداوند است که انسان در پرتو آن از هجوم بسیاری از فشارهای روانی و اضطراب درونی مصون می‌‎‌ماند.

وی گفت: حفظ قرآن موجب آرامش روحی انسان می‌شود و چنانچه اقدام اشتباهی انجام دهد به واسطه آیاتی که حفظ کرده زودتر متوجه اشتباهش می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha