بیان نافذ معارف اسلام موجب رشد علمی و فرهنگی کشور می‌شود
کد خبر: 1404695
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
آیت‌الله امامی‌کاشانی:

بیان نافذ معارف اسلام موجب رشد علمی و فرهنگی کشور می‌شود

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت تهران گفت: بیان اسلام و معارف اسلام با سبک نوین و نافذ موجب رشد علمی و اخلاقی و فرهنگی در کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله محمد امامی کاشانی، تولیت مدرسه شهید مطهری و امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز، 18 اردیبهشت‌ماه در همایش نکوداشت آیت‌الله دهشت که در سالن صبای مشهد برگزار شد، گفت: وظیفه جهان اسلام و حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان، توسعه حرکات علمی و فرهنگی است که در این زمینه صدا و سیما نقش اساسی را ایفا می‌کند چرا که بیان اسلام و معارف اسلام با سبک نوین و نافذ موجب رشد علمی و اخلاقی و فرهنگی در کشور می‌شود.

وی، یکی از راه‌های رشد علمی و اخلاقی در جامعه را تاسیس مدارس عنوان کرد و گفت: توفیق مدرسه‌سازی در مشهد نصیب بنده شد و این حرکت فرهنگی را با حضور چهره خدوم و اخلاقی آیت‌الله دهشت راه‌اندازی کردیم.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با تأکید بر اینکه آیت‌الله دهشت با اصرار بنده مسئولیت مدرسه شهید مطهری را به خاطر علاقه به تعلیم و تربیت پذیرفت، اظهار کرد: انگیزه اصلی آیت‌الله دهشت برای پذیرفتن مسئولیت مدارس شهید مطهری تعلیم به کودکان و نوجوانان بود و این کار را عاشقانه به دوش کشید و همکاران، مدیران و استادان مدرسه مطهری نیز به بهترین شکل این مدرسه را اداره کردند.

وی با تأکید بر اینکه مدارس شهید مطهری در برخی از نقاط کشور و به خصوص سرحدات کشور نقش‌آفرینی می‌کنند، ادامه داد: امروز هم دانشگاه مطهری در مقاطع مختلف تحصیلات عالی و در رشته‌های مختلف در جوار امام رحمت و مهربانی‌ها باعث ایجاد یک حرکت فرهنگی و علمی شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مدرسه عالی مطهری ابتدا عنوان مدرسه ناصریه و مدرسه سپهسالار را داشت، اظهار کرد: بعد از انقلاب نام این مدرسه به خاطر نزدیکی به ایام شهادت شهید مطهری به نام مطهری لقب گرفت.

وی ادامه داد: وظیفه انجام فعالیت‌های فرهنگی، ‌اخلاقی و علمی در جامعه یک تکلیف است که این فعالیت‌ها در طول تاریخ جامعه را به سمت و سوی مختلف سوق می‌دهد.

امامی کاشانی با بیان اینکه عالمان دینی نقش بسزایی در جامعه دارند، گفت: امام هادی(ع) فرمودند: «عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم عصر حرکات فرهنگی است»، جریان‌های علمی، فرهنگی و آسمانی در دنیا به پیش می‌رود و بر طبق روایات نیز این جریان‌ها بیشتر خواهد شد تا در نهایت این حرکات به وجود امام زمان(عج) که نهایت خوبی‌ها هستند نائل آید.

وی یادآور شد: بنابر روایتی از محمدبن یعقوب کلینی در اصول کافی، وقتی که امام زمان(عج) ظهور کند، علم بالا می‌رود، عقل رشد می‌کند، اخلاق پاکیزه می‌شود، مکتب‌های خود ساخته از بین می‌رود و بالاخره آن چیزی که در دنیا باقی می‌کند عقل و فرهنگ و علم خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: ابن‌کلینی از امام هادی(ع) درباره عصر حاضر پیامبر(ص) پرسیدند و امام هادی (ع) در جواب ایشان گفتند: «امروز عصر عقل خواهد بود» یعنی علم و فرهنگ رشد خواهد داشت و رشد این علوم بر عهده جهان اسلام است.

captcha