همایش نکوداشت اسوه مجاهدت آیت‌الله دهشت برگزار می‌شود
کد خبر: 1403346
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
18اردیبهشت در مشهد؛

همایش نکوداشت اسوه مجاهدت آیت‌الله دهشت برگزار می‌شود

گروه اندیشه: همایش نکوداشت اسوه مجاهدت در تبلیغ و تعلیم استاد حاج شیخ غلامرضا دهشت، 18 اردیبهشت ‌در مشهد برگزار می‌شود.

جعفر کبیری، دبیر علمی همایش نکوداشت اسوه مجاهدت آیت‌الله دهشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری همایش نکوداشت اسوه مجاهدت در تبلیغ و تعلیم استاد حاج شیخ غلامرضا دهشت در مشهد، ابراز کرد: در این مراسم آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری، حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، و حجت‌الاسلام سید‌رمضان موسوی‌مقدم، قائم مقام سازمان صدا و سیما حضور دارند و در مورد ویژگی‌های شخصیتی این استاد فرزانه به ایراد سخن می‌پردازند.

کبیری عنوان کرد: فضلا و دانشمندان حوزه‌های علمیه، اساتید و دانشجویان مدرسه عالی شهید مطهری، هیئات مذهبی و جامعه خیران مشهد مقدس از دیگر میهمانان این مراسم نکوداشت هستند.

وی با اشاره به حضور آیت‌الله دهشت در این مراسم، افزود: شخصیت وجودی این استاد بزرگوار از سه وجه آموزشی و تعلیمی، تبلیغ و ترویج و امور خیر قابل تأمل و بررسی است که در این مراسم نکوداشت توسط اساتید و شاگران وی به آن‌ها پرداخته می‌شود.

دبیر علمی همایش نکوداشت آیت‌الله دهشت با بیان اینکه ایشان‌ در دوران طلبگی از محضر شیخ مجتبی و هاشم قزوینی بهره برده‌اند، در مورد ویژگی‌های شخصیتی این عالم فرزانه، ابراز کرد: آیت‌الله دهشت مؤسس مدرسه عالی شهید مطهری در مشهد ویژه بانوان و آقایان هست و خود را وقف این مدرسه کرد که فارغ‌التحصیل این مدرسه افراد موفق و مدیران برجسته‌ای در سطح کشور هستند.

وی با بیان اینکه شاگردان آیت‌الله دهشت، وی را مانند پدر خود دوست دارند، ادامه داد: توجه به مشکلات شخصی و خانوادگی شاگردان و تلاش برای رفع آن، برپایی جلسات اخلاق، تأکید همیشگی به شاگردان در مورد مدرک‌گرا نبودن و تلاش برای تبلیغ اسلام و سربازی امام زمان(عج)، تدریس کتاب «اقتصادنا»ی شهید صدر، پایه‌گذاری تربیت مناظر در حوزه، انجام فعالیت‌های خیرخواهانه و تأسیس چندین مؤسسه خیریه و اعزام مبلغ به نقاط مختلف کشور تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های این استاد حوزه علمیه مشهد و مبارز انقلابی به‌شمار می‌رود.

کبیری در مورد ویژگی‌های اخلاقی این استاد فرزانه و خستگی‌ناپذیر ابراز کرد: آیت‌الله دهشت مانند دیگر بزرگان کارهای خود را برای رضای خدا انجام می‌دهد، بر مباحث اخلاقی و حضور شاگردان در جلسات اخلاق تأکید بسیار دارد، سفارش مداوم برای احترام به والدین دارند، همچنین بر ضرورت توجه به امور خیریه توسط حوزه‌ها و اساتید تأکید داشته و خود در این زمینه جدی و فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله دهشت شخصیتی جامع‌الاطراف است، بیان کرد: این استاد بزرگوار به امور خیریه در کنار مسائل اخلاقی، آموزشی، تبلیغی و تربیتی توجه می‌کند و خود دارای زندگی ساده‌ طلبگی هست و در سطح کشور در امور تبلیغی و اعزام مبلغ حتی از قبل از انقلاب ایشان را می‌شناسند.

دبیر علمی همایش نکوداشت آیت‌الله دهشت گفت: امیدواریم در این همایش نکوداشت که  از سوی جمعی از شاگردان ایشان برپا می‌شود، بتوانیم بخشی از سلوک اجتماعی و علمی وی را به‌شکل مناسب به آحاد مردم به‌ویژه مردم مشهد معرفی کنیم.

وی یادآور شد: مراسم نکوداشت آیت‌الله دهشت، ساعت 9 صبح، پنج‌شنبه 18 اردیبهشت‌ در تالار صبای مجموعه فرهنگی صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

captcha