همت آیت‌الله دهشت به کار خیر در بستر بیماری هم ادامه دارد
کد خبر: 1403805
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
دکتر نظافتی:

همت آیت‌الله دهشت به کار خیر در بستر بیماری هم ادامه دارد

گروه اجتماعی: پزشک معالج آیت‌الله دهشت با بیان اینکه همت این عالم به کار خیر در بستر بیماری هم ادامه دارد، اظهار کرد: برایم جالب بود ایشان در زمانی‌که بستری بودند به فکر تأسیس یک مؤسسه خیریه برای بیماران نیازمند افتادند و پس از مرخص شدن این مؤسسه را تشکیل دادند.

دکتر نظافتی، پزشک معالج آیت‌الله دهشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه همت آیت‌الله دهشت به کار خیر در بستر بیماری هم ادامه دارد، اظهار کرد: آشنایی نزدیک من با ایشان برمی‌گردد به 14 سال قبل که عمل جراحی قلب ایشان را انجام دادم و همان موقع برایم جالب بود که ایشان در زمانی‌که بستری بودند به فکر تأسیس یک مؤسسه خیریه برای بیماران نیازمند افتادند و پس از مرخص شدن این مؤسسه را تشکیل دادند.

وی ادامه داد: مؤسسه «خیریه بیماران آسیب‌پذیر توس» دقیقاً به همین دلیل و توسط ایشان تأسیس شد و به‌دلیل احترام والایی که ایشان ‌بین صنوف مختلف دارند، این مؤسسه توانست جای خود را باز کند و طی این سالیان چندین هزار بیمار بی‌بضاعت را معالجه و درمان کند.

پزشک معالج آیت‌الله دهشت با بیان اینکه در زمان سلامتی هم ایشان یک روحانی واقعاً متقی هستند، افزود: ایشان خدمات مهم و بزرگی را تاکنون در جامعه انجام داده‌اند و هم‌اکنون نیز که به‌دلیل کهولت سن بیمار هستند، سعی می‌کنند از فعالیت‌های اجتماعی‌شان کم نشود.

نظافتی با اشاره به اینکه بیماری و ضعف جسمی مانع از حضور این عالم ربانی در محافل و مجالس سخنرانی‌ها می‌شود، ابراز کرد: اما در همین شرایط ما که از نزدیک با ایشان در ارتباط هستیم، شاهدیم شاگردان به منزل ایشان مراجعه می‌کنند و در همان زمان اندکی که دارند از محضر این استاد بزرگ بهره می‌برند.

وی عنوان کرد: تمام اطرافیان و آشنایان این عالم بزرگ به ایشان به‌عنوان یک انسان کامل احترام خاصی می‌گذارند و امثال بنده از نزدیک شاهدند که ایشان در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و پزشکی منشأ خدمات بزرگ و زیادی هستند و با یک بینش باز و آینده‌نگر اطرافیان را راهنمایی می‌کنند و به همین دلیل همه با دل و جان به ایشان احترام می‌گذارند.

ساده‌زیستی آیت‌الله دهشت مثال‌زدنی است

پزشک معالج آیت‌الله دهشت اضافه کرد: آن چیزی‌که بیش از همه چیز ‌بین خصوصیات والای اخلاقی ایشان، نظر مرا به خود جلب می‌کند این است که ایشان فردی است که برای دیگران کار می‌کند و خود را در اولویت قرار نمی‌دهد و به همین دلیل ساده‌زیستی ایشان مثال‌زدنی است و با وجود اینکه بسیاری از مسئولان و بزرگان برای حل مشکلاتشان به ایشان رجوع می‌کنند، اما ایشان همواره در یک خانه بسیار ساده زندگی می‌کنند و هرگز به فکر توسعه آن نیفتاده است.

نظافتی درخصوص وضعیت جسمانی آیت‌الله دهشت در حال حاضر گفت: ایشان هم‌اکنون به‌دلیل کهولت سن بیمار هستند و از نظر قلبی با وجود گذشت 14 سال از عمل قلب مشکلی ندارند اما مشکلات ایشان مشکلات داخلی است که بیشتر به کبد برمی‌گردد.

وی ادامه داد: مشکل کبدی ایشان هم با نظر متخصصان مربوطه در حال درمان است و ما امیدواریم با طی دوره درمان شاهد بازیابی سلامتی ایشان باشیم که البته دوره درمان ایشان به‌دلیل کهولت سن کوتاه نیست.

پزشک معالج آیت‌الله دهشت یادآور شد: ایشان جزء معدود شخصیت‌های هستند که همه به آن علاقه‌مند هستند و به‌عنوان یک معلم به ایشان نگاه می‌کنند و خود بنده نیز هر‌گاه فرصت می‌کنم و به عیادت ایشان می‌روم، سعی می‌کنم در همین فرصت کوتاه از نظرات و آرای ایشان بهره ببرم.

captcha