آیت‌الله دهشت معلم اخلاق تمام جلسات مذهبی مشهد است
کد خبر: 1403733
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲

آیت‌الله دهشت معلم اخلاق تمام جلسات مذهبی مشهد است

گروه اندیشه: یکی از مداحان پیشکسوت کشور با بیان اینکه آیت‌الله دهشت معلم اخلاق تمام جلسات مذهبی مشهد به‌شمار می‌رود، گفت: ایشان در تمام جلسات مشهد ثمربخش بودند و اکثر مداحان با‌سابقه مشهد از درس اخلاق ایشان بهره‌ها برده‌اند، ایشان نقش مشوق را برای ما ایفا می‌کردند.

محمدامین اکبرزاده، یک مداح پیشکسوت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه آیت‌الله دهشت معلم اخلاق تمام جلسات مذهبی مشهد به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: همه بزرگان و پیشکسوتان جلسات مذهبی مشهد خود را مدیون و مرهون زحمات و آموزه‌های این استاد گرانقدر می‌دانند.

وی در‌خصوص شروع آشنایی خود با آیت‌الله دهشت اظهار کرد: آشنایی ما با حاج آقا به قبل از انقلاب و حدود سال‌های 50  یا قبل از آن بر‌می‌گردد، ایشان در آن زمان شخصیتی معروف و مشهور بودند که در حوزه علمیه و بین اهالی منبر نیز بسیار شناخته شده بودند.

این مداح پیشکسوت بیان کرد: ارتباط ما با ایشان در تمام دوران انقلاب و مبارزه با شاه و پس از آن در دفاع مقدس ادامه پیدا کرد و ما همواره از محضر ایشان استفاده می‌کردیم.

رسیدگی به وضعیت رزمندگان؛ از فعالیت‌های مهم آیت‌الله دهشت در زمان جنگ

اکبرزاده ابراز کرد: در زمان جنگ حاج آقای دهشت اهتمام خاصی به رسیدگی به وضعیت رزمندگان و سرکشی و روحیه دادن به نیروهای حاضر در جبهه داشتند به‌نحوی‌که در بسیاری از سفرهای ما به مناطق جنگی در دوره جنگ ایشان به مناطق دور دست می‌رفتند و به نیروهای حاضر در صحنه رسیدگی می‌کردند و روحیه می‌دادند.

وی اضافه کرد: به‌خاطر دارم که در یکی از سفرهای ایام جنگ به منطقه تازه آزاد شده در کردستان رفتیم که در ارتفاع بسیار بالایی قرار داشت و منطقه شدیداً کوهستانی و سرد بود، هنگامی‌که ما به مقر نیروهای خودی رسیدیم با اینکه ساعت 3 بعدازظهر بود اما آنچنان هوا سرد بود که رزمندگان ما نتوانسته‌ بودند یخ‌های حوضی که در آنجا وجود داشت را بشکنند و با آب آن وضو بگیرند.

این مداح پیشکسوت ادامه داد: در همین شرایط حاج آقای دهشت سال‌های متمادی در جبهه‌ها حضور داشتند و حتی در مناطق بسیار خطرناک به رسیدگی و سرکشی به احوال رزمندگان می‌پرداختند.

اکبرزاده بیان کرد: پس از اتمام دفاع مقدس ایشان عمده تلاش خود را متمرکز در رسیدگی به نیازمندان و کارهای خیر و برگزاری جلسات مذهبی در سطح مشهد کردند که امروز می‌توانیم نتایج مهم و بزرگ کارهای ایشان را در جای جای شهر ببینیم.

وی با اشاره به تأسیس مجتمع «بنی‌فاطمه» با محوریت آیت‌الله دهشت اظهار کرد: این مجتمع از سال 72 با درایت ایشان تأسیس شد و ایشان از همان سال رئیس هیئت مدیره هستند.

تأثیر مکارم اخلاقی آیت‌الله دهشت در جلسات فرهنگی ـ مذهبی

این مداح برجسته به تأثیر مکارم اخلاقی آیت‌الله دهشت در جلسات فرهنگی ـ مذهبی اشاره کرد و گفت: ایشان در تمام جلسات مشهد مثمرثمر بودند و اکثر مداحان با سابقه مشهد از درس اخلاق ایشان بهره‌ها برده‌اند، ایشان نقش مشوق را برای ما ایفا می‌کردند و ما از بیانات ایشان بهره‌های زیادی می‌بردیم.

وی ویژگی عمده آیت‌الله دهشت را علم و اخلاص و مردمی‌ بودن ایشان دانست و اظهار کرد: در بین تمام مذهبیون واهالی جلسات مذهبی درس و بحث و اخلاق و اخلاص ایشان زبان‌زد بود و خوشبختانه امروز نیز فرزند برومند ایشان از منبری‌های معروف مشهد به‌شمار می‌روند.

اکبرزاده ابراز کرد: امیدواریم هر‌چه سریعتر بیماری‌ها و مشکلات این عالم ربانی حل شود تا ان‌شاء‌الله ‌شاهد بازگشت ایشان به جمع جلسات مذهبی باشیم و از وجود پرخیر و برکت ایشان بهره ببریم.

یادآور می‌شود، مراسم نکوداشت آیت‌الله دهشت، ساعت 9 صبح‌ پنج‌شنبه، 18 اردیبهشت‌‌‌ با حضور آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری، حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، و حجت‌الاسلام سید‌رمضان موسوی‌مقدم، قائم مقام سازمان صدا و سیما در تالار صبای مجموعه فرهنگی صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

captcha