اظهارات وزیر خارجه سوئد درباره پشت پرده قرآن‌سوزی
کد خبر: 4168204
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

اظهارات وزیر خارجه سوئد درباره پشت پرده قرآن‌سوزی

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد ضمن تأکید بر لزوم تحقیقات گسترده‌تر در مورد عاملان پشت پرده قرآن‌سوزی‌های اخیر در این کشور، این عاملان را دشمنان سوئد توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سوئد، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه از حزب محافظه‌کار سوئد در سخنانی تأکید کرد: مقامات سوئدی باید تحقیقات گسترده‌تری در مورد عاملان پشت پرده قرآن‌سوزی و اقدامات علیه خدمات اجتماعی سوئد انجام دهند، چرا که این اقدامات کمپینی سازمان‌دهی شده علیه سوئد است.  

وی افزود: من کاملاً متقاعد شده‌ام که ما نیازمند تحقیقات گسترده‌تر در این مورد هستیم و دلیلی برای عمیق‌تر کردن این سؤالات داریم و کسانی هستند که سوئد را با این حملات هدف قرار می‌دهند. ما سازمان‌های امنیتی و انتظامی زیادی داریم و این سازمان‌ها باید به تحلیل وقایع و اموری بپردازند که اخیراً در رابطه با قرآن‌سوزی در سوئد و مبارزه با قانون رفاه اجتماعی صورت گرفته است.  

بیلستروم افزود: سرویس امنیتی سوئد، سرویس اطلاعات نظامی و اداره دفاع مدنی باید به دقت مسائل و وقایع مرتبط به آتش زدن قرآن و حملات علیه مسلمانان سوئد را تجزیه و تحلیل کنند.

بسیاری از کارشناسان بین‌المللی در این زمینه تصریح کرده‌اند که حوادث اخیر قرآن‌سوزی و پیامدهای آن نشان داد که سوئد در این زمینه آمادگی کافی ندارد چرا که کاملاً روشن است که برخی با سوءاستفاده از آزادی بیان، به دنبال ایجاد خشونت و تنش در سوئد و اختلال در روابط خارجی این کشور و همچنین ایجاد تهدیدهای تروریستی علیه آن هستند.  

به گفته وزیر خارجه سوئد، این کشور برای مقابله با اقدامات اخیر نیازمند تلاشی طولانی‌مدت و اصلاح نظام‌مند رویه‌های اخیر است.

انتهای پیام
captcha