واکنش مقام حقوقی سازمان ملل به هتک حرمت مقدسات
کد خبر: 4168482
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

واکنش مقام حقوقی سازمان ملل به هتک حرمت مقدسات

فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، «زنجیره نفرت‌انگیز» حاصل از 30 مورد قرآن‌سوزی در غرب را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری کویت، فولکر تورک،  کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در سخنرانی افتتاحیه پنجاه و چهارمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که این زنجیره حوادث نفرت‌انگیز(هتک حرمت قرآن) نمود آشکار تمایل برای ایجاد دشمنی و شکاف در داخل جوامع و میان کشورهای مختلف است.

وی افزود: به جای آنکه در راستای همکاری و یکپارچگی جهانی تلاش کنیم شاهد سیاست‌های ایجاد تفرقه به واسطه درگیری‌های ساختگی، مهاجرت و یا سخن از برخورد تمدن‌ها هستیم.

به گفته تورک اکنون شاهد رواج بی‌تفاوتی نسبت به فجایعی هستیم که حاکی از انحراف ما از ریشه‌ای‌ترین ویژگی‌های خود یعنی شفقت است. این امر در واکنش بسیار به فجایعی از قبیل کشته یا مجروح شدن بیش از 2300 مهاجر در دریای مدیترانه تنها در سال جاری و یا تلفات بیش از 600 نفری در جریان غرق کشتی پناهندگان در یونان به روشنی هویدا است.

وی خاطرنشان کرد که واضح است که تعداد بسیار بیشتری از مهاجران و پناهندگان بدون هیچ خبر در دریاهای اطراف اروپا و دیگر نقاط جهان از جمله خلیج بنگال یا دریای کارائیب غرق شده و می‌میرند.

 این مقام ارشد سازمان ملل همچنین ابراز تأسف کرد که وعده رفع گرسنگی تا سال 2030 با وجود منابع مالی، نوآوری‌های فناوری و زمین کافی برای تأمین غذای کافی برای همه در مسیر درستی قرار نگرفته است.

بر اساس گزارش جهانی سازمان غذا و کشاورزی برای سال 2023 تقریباً 600 میلیون نفر تا پایان این دهه دچار سوءتغذیه مزمن خواهند شد.

 وی همچنین به مسائل مهم دیگری از قبیل تغییرات آب و هوایی، افزایش شکاف فقیر و غنی در جهان و حقوق بشتر نیز اشاره کرد و خواهان ایجاد اعتماد و بازگرداندن امید از طریق فعالیت نهادهایی از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شد.

 

انتهای پیام
captcha