تحلیل جامعه‌شناس سوئدی از شخصیت فرد هتاک به ساحت قرآن
کد خبر: 4167615
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰

تحلیل جامعه‌شناس سوئدی از شخصیت فرد هتاک به ساحت قرآن

یک جامعه‌شناس سوئدی می‌گوید سلوان مومیکا، فرد عراقی‌تباری که بارها در این کشور دست به قرآن‌سوزی زده، فردی شیاد، تبهکار و تنها به دنبال جلب توجه است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سوئد، اطلاعات جدیدی در مورد فرد تندرو عراقی‌تبار مقیم سوئد به نام سلوان مومیکا که طی هفته‌های گذشته نسخه‌هایی از قرآن کریم را در این کشور سوزانده، منتشر شده است. 

روزنامه DN نوشت که کارل واهترا، جامعه‌شناس سوئدی، با سلوان مومیکای افراطی ملاقات کرده است. وی می‌گوید که  مومیکا یک کلاهبردار نادان و گستاخ است. این کارشناس سوئدی گفت که سلوان مومیکا، بر خلاف دیگر شبه نظامیان، هیچ سابقه عمل سیاسی یا نظامی خاصی ندارد و هیچ فعالیت اجتماعی هم نداشته و چیزی برای از دست دادن ندارد. 

وی گفت: تجربه مومیکا با دستگیری تحقیرآمیزش در عراق توسط گردان‌های امام علی(ع) به پایان رسید. آنها پس از اینکه متوجه شدند وی از یک اسرائیلی درخواست کمک نظامی کرده است او را اخراج کردند. اما به دلیل مستند نبودن این همکاری مومیکا آزاد شد و تلاش کرد تا با موساد ارتباط برقرار کند. در همان زمان، سلوان به گروه‌هایی در کردستان عراق پیشنهاد همکاری داد اما درخواست او رد شد، زیرا او فردی ناشناس و به دنبال شهرت بود.

این کارشناس سوئدی در مورد شهرت اخیر سلوان مومیکا و ارزیابی خود از اقدامات وی گفت: سلوان یک شخصیت متزلزل است که هیچ گونه فرهنگی ندارد. تنها چیزی که او می‌خواهد جلب توجه  است؛ او می‌خواهد یک شخصیت مهم باشد. فکر می‌کنم او خودش احساس می‌کند که چیزی را نمایندگی نمی‌کند. او اهل هرج و مرج، فردی مخرب و دارای ویژگی‌های شیادی و فریبکاری است و از گسترش بحران قرآن‌سوزی بهره می‌برد. او برای کسب شهرت و نه چیز دیگر سعی در تقلید از دیگران داشته است.

انتهای پیام
captcha