صدور مجوز تازه برای هتک حرمت قرآن از سوی پلیس سوئد
کد خبر: 4159947
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴

صدور مجوز تازه برای هتک حرمت قرآن از سوی پلیس سوئد

برخی منابع سوئدی گزارش دادند پلیس این کشور به یک زن ناشناس برای قرآن‌سوزی در روز پنجشنبه این هفته مجوز داده است.

به گزارش ایکنا به نقل  از صدی البلد، روزنامه سوئدی Svenska Dagbladet امروز گزارش داد که پلیس این کشور برای یک زن ناشناس مجوز قرآن‌سوزی داده است.

این درحالی است که اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد مدعی شده است که تغییراتی را مدنظر دارد که در صورت اینکه اقدام به قرآن‌سوزی در انظار عمومی منجر به تهدید امنیت ملی شود، پلیس اجازه متوقف کردن آن را دارد.

روز گذشته کریسترسون در یک کنفرانس خبری همراه با گونار استرومر، وزیر دادگستری سوئد، بار دیگر ادعا کرد که این کشور از آزادی بیان حمایت می‌کند اما به صورت کامل بر روی امنیت سوئدی‌ها در داخل و خارج از کشور تمرکز دارد.

سرویس امنیت سوئد در ارزیابی خود اعلام کرد که سوزاندن و هتک حرمت کتاب‌های مذهبی در سوئد و کمپین‌های اطلاعات نادرست در رسانه‌های اجتماعی و جاهای دیگر، بر وجهه سوئد تأثیر منفی گذاشته است.

کریسترسون گفت: جلوگیری از ورود افرادی که به عنوان تهدیدهای بالقوه تلقی می‌شوند، بسیار مهم است. گونار استرومر، وزیر دادگستری که به همراه کریسترسسون در کنفرانس خبری حاضر بود، گفت: اصلاحیه‌ای که قبلاً تصمیم‌گیری شده بود، به پلیس سوئد اختیارات بیشتری را برای بررسی هویت و بازرسی خودرو و بدن در نقاط مرزی می‌دهد.

روز دوشنبه، سازمان همکاری اسلامی، نشست آنلاین اضطراری وزرای خارجه خود را ترتیب داد تا درباره حوادث اخیر که در آن کتاب مقدس اسلامی در اعتراضات سوئد و دانمارک سوزانده شده یا به شکل دیگری تخریب شده است، بحث کنند. این گروه اسلامی مستقر در عربستان سعودی از ۵۷ کشور عضو خود خواست تا سطح روابط خود را با کشورهایی که اجازه سوزاندن قرآن را می‌دهند، کاهش دهند.

سازمان همکاری اسلامی با اعلام این خبر که هیئتی را برای ابراز مخالفت خود با اقدامات جنایتکارانه علیه مقدسات دین اسلام به اتحادیه اروپا اعزام خواهد کرد، از کشورهای عضو خواست تا تصمیماتی را در خصوص روابط خود با کشورهایی که در آن‌ها حرمت قرآن کریم صورت می‌گیرد، اتخاذ کنند.

سازمان همکاری اسلامی همچنین خواستار تشکیل جلسات منظم کمیته اجرایی خود در مورد اسلام‌هراسی برای ارزیابی عمیق جنایات وحشیانه علیه مسلمانان و نمادهای مقدس دین اسلام، از جمله هتک حرمت نسخه‌های قرآن شد.

انتهای پیام
captcha