دولت جلسه بررسی بحران قرآن‌سوزی برگزار کند
کد خبر: 4168942
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
احزاب سوئد:

دولت جلسه بررسی بحران قرآن‌سوزی برگزار کند

حزب سوسیالیست سوئد و دیگر احزاب مخالف دولت این کشور از واکنش منفعلانه دولت کنونی به قرآن‌سوزی به شدت انتقاد کردند و از دولت برگزاری جلسه بررسی بحران قرآن سوزی را خواستار شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سوئد، ماگدالنا اندرسون، رئیس حزب سوسیالیست سوئد به همراه دیگر احزاب مخالف دولت، از نحوه برخورد دولت کنونی با بحران قرآن‌سوزی انتقاد کردند و آن را فلج و ناتوان از حرکت  توصیف کردند. ماگدالنا اندرسون، رهبر اپوزیسیون اظهارکرد: نخست وزیر و دولت وی هیچ برنامه روشنی برای مقابله با این وضعیت بد و بحران قرآن‌سوزی ندارند.

اظهارات احزاب اپوزیسیون سوئد در جریان کنفرانس مطبوعاتی رهبران این سه حزب  بیان شد. اندرسون در این کنفرانس که روز گذشته چهارشنبه برگزار شد، به نقص اطلاع‌رسانی و شفاف نبودن بیانیه دولت درباره بحران قرآن‌سوزی اشاره کرد.

اندرسون گفت: ما شاهد اقدامات ناکافی دولت برای مقابله با این بحران و مقابله با تهدیدات هستیم، حتی اقداماتی که اعلام شده نیز نامفهوم و نامشخص است.

این سه حزب از دولت خواستند تا از سران احزاب پارلمانی دعوت کند تا جلسه‌ای را برای بررسی بحران قرآن‌سوزی برگزار کنند.

با وجود آنکه دولت سوئد اعلام کرده است، وضع محدودیت‌های قانونی علیه قرآن‌سوزی را در نظر دارد،  برخی از نمایندگان احزاب راستگرا که اکثریت پارلمان را در دست دارند، به صراحت از مخالفت خود با این اقدامات سخن گفته اند. 

آنها این ادعا را مطرح کرده‌اند که ممنوعیت‌های احتمالی نقض آزادی بیان بوده و حقوق اساسی مردم را نقض می‌کند. با این حال بسیاری از کارشناسان و حتی برخی از دولتمردان کنونی سوئد معتقدند که عاملان پشت پرده قرآن‌سوزی‌های اخیر به بهانه آزادی بیان منافع ملی این کشور را هدف قرار داده‌اند.

  .

انتهای پیام
captcha