وعده هتاک قرآن‌ستیز در سوئد برای تکرار اهانت
کد خبر: 4155581
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

وعده هتاک قرآن‌ستیز در سوئد برای تکرار اهانت

سلوان مومیکا عامل هتک حرمت قرآن کریم در سوئد وعده داد این هفته بار دیگر قرآن و پرچم عراق را در استکهلم به آتش خواهد کشید.

به گزارش ایکنا به نقل از وطن سرب، سلوان مومیکا، مهاجر عراقی مقیم سوئد اعلام کرد که قصد دارد قرآن‌سوزی را تکرار کند.

علیرغم پیگردهای دیپلماتیک وزارت امور خارجه عراق و اعتراضاتی که در سوئد و خارج از این کشور و جهان اسلام به راه افتاد، مومیکا 37 ساله در کلیپی اعلام کرد که قرآن را به همراه پرچم عراق و این بار در مقابل سفارت کشورش (عراق) در سوئد به آتش خواهد کشید.

این فرد افراطی گفت که این کار را روز پنجشنبه، 20 جولای (29 تیر) ساعت یک بعد از ظهر (به وقت محلی) مقابل سفارت عراق در استکهلم انجام خواهد داد. وی تأکید کرد: قرآن و پرچم عراق را می‌سوزانیم، خودم و دوست عراقی‌ام سلوان نجم.


او گفت که از سوزاندن قرآن دست برنمی‌دارد و تا زمانی که قرآن به طور کامل تحریم نشود یا طبق ادعای او آیات تحریف‌شده‌ای که به کشتار دامن می‌زند از آن حذف نشود، به این کار ادامه خواهد داد.

پیش از این وزارت خارجه عراق اعلام کرد که نامه‌ای از همتای سوئدی خود دریافت کرده است که در آن گفته شده بود مومیکا از سوزاندن قرآن پشیمان شده است. وزارت خارجه عراق خاطرنشان کرد که از استکهلم خواسته است که این پناهنده عراقی که این اقدام توهین‌آمیز را انجام داده است تحویل دهد.

شایان ذکر است که سلوان مومیکا پیش از این در عراق یک فرد شبه نظامی دارای سابقه‌ای پر از قتل و افراط‌گرایی است که به عنوان پناهنده به سوئد آمد. او با اسلام و مسلمانان دشمنی دارد و خواهان اخراج مهاجران از سوئد است.

مومیکا بارها اعتراف کرد که به کشور عراق تعلق ندارد و گفت: عراق وطن من نیست و اینطور نخواهد بود، زیرا من به‌طور تصادفی در آنجا به دنیا آمده‌ام. اگرچه او با یک زن عراقی ازدواج کرده است. دو پسر دارد و اهل شهر حمدانیه در دشت نینوا در شرق موصل است.

انتهای پیام
captcha