حمایت نیمی از دانمارکی‌ها از قانون ممنوعیت قرآن‌سوزی
کد خبر: 4166401
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

حمایت نیمی از دانمارکی‌ها از قانون ممنوعیت قرآن‌سوزی

یک نظرسنجی تازه در دانمارک نشان داد بیش از نیمی از مردم با تصویب قانون ممنوعیت قرآن‌سوزی در این کشور موافق هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، یک نظرسنجی نشان داد که حداقل نیمی از مردم دانمارک از طرح اخیر دولت که قصد دارد سوزاندن قرآن را به اقدامی غیرقانونی تبدیل کند، حمایت می‌کنند.

 
در این نظرسنجی با حجم نمونه 1000 نفر که اخیراً توسط Voxmeter انجام شد، از مردم پرسیده شد که آیا می‌خواهند تغییر قانون پیشنهادی تصویب شود یا خیر.
 
 حدود 50.2 درصد از مردم پاسخ «بله» و 35 درصد جواب «نه» دادند و 14.8 درصد هم اعلام کردند نظری ندارند. 
 
در پی اعلام تصمیم دولت دانمارک برای ممنوعیت قرآن‌سوزی، این نظرسنجی از نخستین نظرسنجی‌هایی است که افکار عمومی را در مورد این موضوع مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
 
پیتر هوملگارد، وزیر دادگستری دانمارک هفته گذشته گفت که دولت قرار است لایحه‌ای ارائه کند که رفتار نامناسب با نمادهای مهم مذهبی برای یک جامعه مذهبی را ممنوع می‌کند. قانون جدید در فصل 12 قانون جزایی دانمارک ذیل امنیت ملی گنجانده خواهد شد.
 
او گفت: ما نمی‌توانیم دست‌ روی دست بگذاریم درحالی‌که افرادی هر کاری که می‌توانند برای برانگیختن واکنش‌های خشونت‌آمیز انجام می‌دهند.

ماه گذشته هم یک نظرسنجی در دانمارک توسط پلتفرم پخش تلویزیونی مگافون انجام شد که نشان داد، بیش از نیمی از دانمارکی‌ها معتقدند دولت باید قرآن‌سوزی را ممنوع کند. بنابر این نظرسنجی اکثر مردم دانمارک از رویکرد دولت برای ممنوعیت قرآن‌سوزی با هدف جلوگیری از توهین به دیگر فرهنگ‌ها و مذاهب حمایت می‌کنند.

این اقدام دانمارک پس از آن صورت می‌گیرد که هتک حرمت قرآن کریم در این کشور و سوئد خشم مسلمانان را برانگیخته است. در هفته‌های اخیر وزارت‌های خارجه برخی کشورهای اسلامی از جمله ایران و ترکیه نمایندگان دیپلماتیک دانمارک و سوئد را در اعتراض به قرآن‌سوزی و هتک حرمت این کتاب آسمانی احضار کرده‌اند. دانمارک و سوئد پیش از این اعلام کرده بودند که در حال بررسی راه‌هایی برای محدود کردن تجمعات برای سوزاندن قرآن هستند.

انتهای پیام
captcha