وزیر امور خارجه سوئد: قرآن‌سوزی عامل تفرقه‌افکنی است
کد خبر: 4170841
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

وزیر امور خارجه سوئد: قرآن‌سوزی عامل تفرقه‌افکنی است

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد در سخنرانی خود در سازمان ملل سوزاندن قرآن را اقدامی نفرت‌انگیز برای ایجاد تفرقه در این کشور توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سوئد، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک تصریح کرد: سوئد کشور آزادی‌هاست اما اجازه توهین به دیگران را نمی‌دهد. وی در ادامه سوزندان قرآن در این کشور را محکوم و از این اقدام انتقاد کرد. 

وزیر خارجه سوئد، قرآن‌سوزی‌های مکرر را اقدامی تحریک‌آمیز، غیرقابل قبول و نفرت‌انگیز توصیف کرد که در راستای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و غیرمسلمانان در سوئد انجام می‌شود.

رادیو سوئد نیز گزارش داده است که وزیر امور خارجه این کشور در حاشیه کار مجمع عمومی سازمان ملل متحد با نمایندگان سی سازمان و کشور اسلامی دیدار کرده است.

وی در این دیدارها موضع سوئد در محکومیت قرآن‌سوزی را توضیح داده و تصریح کرده است: قوانین سوئد ممکن است برخلاف منافع دولت و جامعه عمل کند، زیرا قوانین فعلی در دوره‌ای وضع شده‌اند که چنین مشکلات و بحرانی وجود نداشته است.

بیلستروم افزود: دیدار با نمایندگان کشورهای اسلامی بسیار خوب، باز و شفاف بود، اما راه حل‌های سریعی وجود ندارد، اما تلاش برای حل مشکلات شروع شده است و این موضوع محور بحث با نمایندگان کشورهای اسلامی بود.

وزیر امور خارجه سوئد معتقد است:  سوئد به شدت تحت تأثیر بحران قرآن‌سوزی قرار گرفته است و برای ترمیم بخشی از آسیب‌های وارده به وجهه سوئد نیاز به کار طولانی‌مدت است و ما اکنون این مسیر را آغاز کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha