تحقیق پلیس سوئد درباره آتش‌سوزی در یک مسجد
کد خبر: 4171638
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

تحقیق پلیس سوئد درباره آتش‌سوزی در یک مسجد

پلیس سوئد در حال بررسی اقدام به آتش‌زدن عمدی یک مسجد در این کشور است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه عرب لندن، پلیس سوئد تحقیقاتی را در مورد اقدام عمدی در آتش زدن مسجدی در اسکیلستونا در مرکز این کشور آغاز کرده است.

پلیس سوئد با انتشار گزارشی در وبسایت خود پیرامون این موضوع اعلام کرد: تحقیقات در مورد آتش‌سوزی در این مسجد ادامه دارد. پلیس با شاهدان مصاحبه می‌کند و در صورتی که دوربین‌های نظارتی در این منطقه وجود داشته باشد، تصاویر این دوربین‌ها نیز کنترل خواهد شد.

سخنگوی پلیس سوئد در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه در رابطه با این آتش‌سوزی عمدی گفت: ظهر روز دوشنبه، آتش‌سوزی در مسجدی در شهر اسکیلستونا واقع در حدود 100 کیلومتری غرب استکهلم بدون تلفات جانی رخ داد و هنوز کسی در این رابطه دستگیر نشده است.

انس دینش، سخنگوی مسجد به خبرگزاری فرانسه گفت: مسجد تقریباً به طور کامل تخریب شده است و هیچ چیز قابل تعمیر نیست. به گفته مقامات مسئول در دستگاه‌های امدادی سوئد، آتش‌سوزی ساختمان اصلی را فرا گرفته و باعث ریزش سقف شده است.

دینش افزود: بسیاری از کودکان، زنان و مردان با گریه به سمت مکانی که مسجد در آن قرار دارد، دویدند. من تا به حال ندیده‌ام که مردم اینطور گریه کنند.

دینش به سالی اشاره می‌کند که خشونت‌های بسیاری علیه مسجد و همچنین خانواده‌اش انجام می‌شد. وی گفت: اما هنوز برای نتیجه گیری زود است و باید منتظر باشیم تا پلیس کار خود را انجام دهد.

پلیس بدون ارائه جزئیات بیشتر تأیید کرد که فرضیه‌های مختلفی در مورد علت آتش‌سوزی وجود دارد.

بین 15 تا هزار نفر مسلمان در شهر اسکیلستونا زندگی می‌کنند. این شهر حدود 108 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
captcha