اطلاع‌رسانی عمومی مسابقات قرآن اوقاف بهبود پیدا کند
کد خبر: 4079025
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵

اطلاع‌رسانی عمومی مسابقات قرآن اوقاف بهبود پیدا کند

ناظر فنی مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن با اشاره به اینکه مسابقات قرآن باید بهتر اطلاع‌رسانی شود، بیان کرد: اطلاع‌رسانی عمومی مسابقات قرآن و همچنین هماهنگی با شرگت‌کنندگان هر دوره از مسابقات باید به طور مناسب‌تری انجام شود و نسبت به آگاه کردن متسابقین از آیین‌نامه مسابقات و نحوه برگزاری مسابقات اهتمام بیشتری داشته باشند.

علی علیزاده، قاری بین المللی قرآنعلی علیزاده، ناظر فنی مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اظهار کرد: مسابقات قرآن مصداق بارز آیه «وَسَارِعُوا إِلَى مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ؛ و براى نيل به آمرزشى از پروردگار خود و بهشتى كه پهنايش [به قدر] آسمانها و زمين است [و] براى پرهيزگاران آماده شده است بشتابيد.»(سوره آل عمران/133) است که برای لحظاتی انسان در ساحت مقدس ذکر  نام خدا قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از افتخارات اوقاف به شمار می‌رود، افزود: تجربه خوب و کامل اوقاف در برگزاری مسابقات قرآنی سبب شده است تا مسابقات قرآن اوقاف از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشد.

علیزاده اظهار کرد: رعایت نکات فنی و دقت نظر داوران در این دوره از مسابقات اگرچه رقابت بین شرکت‌‎کنندگان را سنگین‌تر کرده است اما بدون شک سبب ارتقای کیفیت سطح این دوره از مسابقات در مرحله استانی شده است.

وی با اشاره به رشد کیفی و کمی شرکت‌کنندگان به ویژه در حفظ 10 و 20 جزء قرآن کریم در مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قران کریم، بیان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور بیشتر چهره‌های جدید در مسابقات قرآنی باشیم و نسبت به این مسئله متولیان امر باید اهتمام ویژه بورزند.

علیزاده با اشاره به اینکه مسابقات قرآن باید بهتر اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی عمومی مسابقات قرآن و همچنین هماهنگی با شرگت‌کنندگان هر دوره از مسابقات باید به طور مناسب‌تری انجام شود و نسبت به آگاه کردن متسابقین از آیین‌نامه مسابقات و نحوه برگزاری مسابقات اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha