مجلدهای جدید دانشنامه قرآنی نوجوانان در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3586669
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

مجلدهای جدید دانشنامه قرآنی نوجوانان در نمایشگاه قرآن

گروه ادب: مدیر گروه دایرةالمعارف قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از ارائه مجلدهای جدید از دانشنامه قرآنی ویژه نوجوانان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خراسانی، مدیر گروه دایرةالمعارف قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره برنامه‌های این گروه در سال جدید گفت: در سال گذشته قول داده بودیم جلد چهاردهم دایرةالمعارف قرآن را در نمایشگاه قرآن ارائه دهیم، اما انتشارات بوستان کتاب این اثر را هنوز چاپ نکرده و این مجلد به سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران می‌رسد.
وی افزود: در سال گذشته تمرکزمان بیشتر بر روی مجلدهای 15 و 16 دایرةالمعارف قرآن بود و جلد 15 مراحل ویرایشی را طی کرده و در حال نظارت پایانی است که تا پایان ماه جاری به اتمام می‌رسد.
حجت‌الاسلام خراسانی ادامه داد: تدوین دایرةالمعارف قرآن از سال 1381 آغاز شده و امسال شانزدهمین جلد آن به اتمام خواهد رسید و به ناشر سپرده می‌شود و در حال حاضر نیز بسیاری از مقالات آن در جلسات شورای علمی بحث و بررسی شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه دانشنامه قرآنی ویژه نوجوانان نیز در حال تدوین است، عنوان کرد: این دانشنامه از سال 91 آغاز شده و جلد نخست آن در همین سال منتشر شده است، هر سال یک مجلد از آن آماده می‌شود، اما متأسفانه نشر با تدوین مجلدهای دانشنامه، هماهنگ نیست. 
حجت‌الاسلام خراسانی تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث گرافیک و رنگی بودن این مجلد، تصاویر و نقشه‌های آن می‌تواند در ارائه مطالب این دانشنامه مؤثر باشد، پس از ارائه جلد نخست، ارزیابی‌هایی داشتیم و بازخوردهایی از آن گرفتیم که بنا شد در مجلدهای بعدی طرحی نو درافکنیم.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر جلدهای 2، 3 و 4 در دست نشر است و با توجه به طولانی بودن پروسه چاپ، پیش‌بینی می‌شود به سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نرسد و احتمالاً به نمایشگاه قرآن خواهد رسید.
مدیر گروه دایرةالمعارف قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم یادآور شد: جلد پنجم دانشنامه قرآن ویژه نوجوانان در سال جاری تدوین و به ناشر سپرده می‌شود.
captcha