چگونه اضطراب‌های خود را برطرف کنیم
کد خبر: 4057038
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

چگونه اضطراب‌های خود را برطرف کنیم

سخنران حرم حضرت معصومه(س) گفت: تمام اضطراب‌هایی که انسان را احاطه می‌کند، با تمسک به قرآن و روایات اهل بیت(ع) برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه، 24 اردیبهشت‌ماه در مراسم سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت، گفت: اگر انسان در حیات دنیوی خود از برنامه کاملی بهره‌مند شود، گرفتار آسیب‌هایی که اکنون فرد و جامعه به آن مبتلاست، نخواهد شد.

وی ضمن اشاره به دایره آسیب‌هایی که به روح، روان و جسم آدمی وارد می‌شود، ادامه داد: انسان‌های موفق، با نظم در زندگی و برخورداری از برنامه جامع و کامل، توانستند دنیای خود را آباد و به دیگران و جامعه یاری برسانند.

این استاد حوزه با بیان اینکه اضطراب‌هایی که انسان را احاطه می‌کند، با تمسک به قرآن و روایات اهل بیت(ع) برطرف می‌شود، اظهار کرد: اتصال به قرآن و بیانات معصومین(ع) رافع و دافع تمام اضطراب‌هاست.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت تقویت معلومات دینی جوانان تحصیل کرده، با بیان اینکه در مجموعه‌های آموزشی، آن‌گونه که باید دین، تعریف و ارائه نمی‌شود، گفت: در این مجموعه‌ها، دین را مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها تعریف می‌کنند که این تعریف از اساس اشتباه است؛ چراکه دین مجموعه‌ای از قواعد ارزشی است که رعایت آن سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

مؤمنی افزود: کسانی که از دین فاصله می‌گیرند و انس با قرآن و روایات در متن زندگی آنان نیست؛ در عین برخورداری از زیبایی ظاهری، شهرت، مال و موقعیت خلأ بزرگی را در زندگی حس می‌کنند.

وی با بیان اینکه توجه به روایات دفع و رفع ابتلائات کنونی جامعه را رقم می‌زند، ادامه داد: تا زمانی که یقین پیدا نکرده‌ایم که گناهان‌مان بخشیده شده، باید از عیب‌جویی پرهیز کنیم.

سخنران این مراسم، با اشاره به اینکه تا وقتی که مطمئن نشدیم گنج‌های الهی پایان یافته، نباید غصه روزی را بخوریم، اضافه کرد: گنج‌ها از آن خداوند متعال است؛ لذا باید با کسب روزی حلال، مقدمات برکت‌بخشی به زندگی را افزایش دهیم.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه دشمن اسلام، انقلاب و ملت ایران، نامرد است و همواره با تمسک به دسیسه‌های شوم، پیش‌روی راهکارهای اقتصادی، سنگ‌اندازی می‌کنند، بیان کرد: علی‌رغم تمام مشکلات، دغدغه‌ها و انتقاداتی که نسبت به اوضاع اقتصادی کشور وجود دارد، نباید نگران رزق و روزی که از آن خداوند است باشیم؛ هر اندازه ارتباط خود را با خداوند متعال تقویت کنیم، زندگی پربرکتی خواهیم داشت.

وی بر اهمیت جایگاه اظهار بندگی نسبت به ذات اقدس الهی تأکید کرد و گفت: هیچ‌گاه نباید از شیطان غفلت کنیم؛ چراکه هر اندازه بندگی و محبت‌مان نسبت به اهل بیت(ع) بیشتر باشد، شیطان با تمسک بر مکرها و دام‌های متعدد، فعال‌تر ظاهر می‌شود.

مؤمنی در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه اقامه نماز، مهمترین ابزار بستن دست و پای شیطان و برجسته‌ترین مانع پیش‌روی دسیسه‌های شیطانی است، یادآور شد: نماز بالاترین ذکر است؛ لذا باید توجه ویژه‌ای به این موهبت الهی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha