مادران ریشه سعادت فرزندان هستند
کد خبر: 4028938
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
استاد حوزه علمیه:

مادران ریشه سعادت فرزندان هستند

استاد حوزه علمیه گفت: پایه‌ها و ریشه‌های خوشبختی و سعادت و بدبختی و شقاوت در دامن مادر است و تلاش‌ها و مراقبت‌های مادر است که فرزند راه درست را پیدا می‌کند و شهید می‌شود. بنابراین، مادران شهدا ریشه‌ها و اصول شهدا هستند و باید تکریم شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لقمانی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لقمانی، استاد حوزه علمیه، 25 دی‌ماه در مراسم سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه یکی از آسیب‌های زندگی ما این است که سر جای خودمان نیستیم، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید: «تمام اجزای عالم هستی بر مدار صحیح خود در جریان هستند» البته ما انسان‌ها گاهی کدهای زندگی را اشتباه می‌گیریم و راه را اشتباه می‌رویم.

وی با بیان اینکه امور زندگی شامل اصول، فروع و فضول می‌شود، افزود: فضول زندگی چیزهایی مانند چشم و هم‌چشمی، تفاخر و تکاثر است که حتی اگر یک ذره از آن در وجود انسان باشد زیان‌بار است و انسان را به عقب برمی‌گرداند.  

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به فروع زندگی، گفت: منزل، ماشین و مبلمان خوب است که انسان داشته باشد ولی اینها مساوی با انسانیت نیستند بلکه این‌ها برای آسایش انسان خلق شده‌اند؛ در آموزه‌های دینی هم آمده است که انسان مستحب است که بیشتر تلاش کند و لوازم رفاه خانواده خود را فراهم کند.

وی با بیان اینکه اصول زندگی چیزهایی است که اگر یک لحظه نباشد ضربه به شخصیت، ماهیت و انسانیت انسان می‌خورد، بیان کرد: حیا و عفت از اصول زندگی انسان هستند و امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند انسان به عقلش شناخته می‌شود و اصل عقل عفاف (یعنی چشم‌پوشی، گوش‌پوشی و زبان‌پوشی) است.

لقمانی با بیان اینکه محصول عفاف، حجاب است، گفت: پوشش جزو اصول زندگی انسان و مساوی با انسانیت انسان است.

وی با اشاره به عظمت مقام مادر نیز بیان کرد: مادر هم از اصول زندگی انسان است و در روایت داریم که بهشت زیر پای مادران است؛ نباید در زندگی ما جای اصول با فروع عوض شود و کار کردن برای ایجاد رفاه جای وظیفه مادر بودن را بگیرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اصول زندگی این است که دختران امروز مادران فردا باشند، گفت: اینکه برخی می‌گویند زنان مساوی با مردان هستند بدترین توهین به زنان است؛ مقام و عظمتی که اسلام به زنان داده است مقام بسیار بالایی است و در جامعه‌ای که دختر را شر می‌دانستند او را نه تنها خیر بلکه خیر کثیر معرفی می‌کنند و به جایی می‌رسد که حول محور یک دختر از اهل بیت(ع) شهری پدید می‌آید و حوزه علمیه شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه «اُم» در لغت به معنای ریشه است، یادآور شد: پایه‌ها و ریشه‌های خوشبختی و سعادت و بدبختی و شقاوت در دامن مادر است و تلاش‌ها و مراقبت‌های مادر است که فرزند راه درست را پیدا می‌کند و شهید می‌شود. بنابراین، مادران شهدا ریشه‌ها و اصول شهدا هستند و باید تکریم شوند.

انتهای پیام
captcha