دعا رکن ارتباط با خداست/ تاکید بر ساماندهی داوران مسابقات
کد خبر: 3914862
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
علم‌خواه:

دعا رکن ارتباط با خداست/ تاکید بر ساماندهی داوران مسابقات

شرکت‌کننده رشته دعاخوانی چهل و سومین دوره مسابقات اوقاف قم، ضمن تاکید بر استفاده از داوران جدید، به اهمیت رشته دعاخوانی اشاره کرد و گفت: دعا رکنی از ارکان ارتباط با خداست و شایسته است که حتی توجهی بیشتری به این رشته در مسابقات صورت گیرد.

دعا رکن ارتباط با خداست/ تاکید بر ساماندهی داوران مسابقاتمهدی علم‌خواه، قاری حرم حضرت معصومه(س) و شرکت‌کننده در رشته دعاخوانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم در گفت و گو با ایکنا از قم که در حاشیه این مسابقات انجام شد، ضمن تبریک ایام فرخنده فرارو و تقدیر از مسئولان برگزاری، گفت: مسابقات در فضای جدید و بسیار خوبی در حال برگزاری است و به خصوص اینکه برای حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان نکات بهداشتی مطابق شیوه‌نامه‌‌های مرتبط با کرونا به خوبی از سوی متسابقین و دست‌اندرکاران رعایت می‌شود که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی این دوره مسابقات خوب بود و ثبت نام هم به صورت اینترنتی صورت گرفت، افزود: فضای سالن، دکوراسیون هم جذاب و دلنشین است.

قاری حرم مطهر حضرت معصومه با بیان اینکه در رشته‌های مختلف تحقیق، ترتیل و دعاخوانی در مسابقات اوقاف قم شرکت داشته است، در مورد چرایی حضورش در مسابقات دعا، تصریح کرد: ما چند واسطه برای تقرب به خدا داریم، قرآن، ائمه و دعا؛ دعا، قرآن صامت است و برای اینکه باب را از دست ندهم همچنین چون در برخی مجالس هم کمابیش دعا می‌خوانیم در این مسابقات حضور یافتم.

علم‌خواه در مورد شرایط کرونایی و فعالیت‌های قرآنی و دینی، اظهار کرد: غالبا جلسات حضوری تعطیل شده است؛ البته بنده جلسه کوچکی با حضور نخبگان استان در رشته قرائت دارم که با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می‌شود ولی به صورت کلی سبب کاهش جلسات حضوری شده و عمدتا به سمت مجازی پیش رفته است.

این قاری ممتاز قم اضافه کرد: دعاخوانی رشته مهمی است زیرا ما کشور شیعه هستیم و افتخارمان توجه به کلام ائمه و نحوه راز و نیاز آنان با خداوند در کنار توجه به قرآن کریم است.

وی اضافه کرد: این مسابقات برای شناسایی استعدادها بسیار خوب است؛ دعا جایگاه مهمی دارد و یکی از ارکان ارتباط با خداست و اگر آن را نداشته باشیم باعث سرافکندگی در نزد خداوند خواهد بود.

علم‌خواه افزود: اصل این رشته بسیار خوب است و باید جوایز آن هم افزایش یابد و حتی برای پخش مجازی آن برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه بنده از دوره نوجوانی و کودکی افتخار شاگردی قرآن را دارم، تصریح کرد: یکی از نکاتی که باید خیلی روی آن تاکید شود بحث آموزش است، زیرا آموزش موثرتر از مسابقات و مقدم بر آن است، همچنین نکته مهم دیگر، ساماندهی داوران و استفاده از داوران جدید و ایجاد ظرفیت برای آنان است.

یادآور می‌شود چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم روزهای 15 تا 17 مرداد ماه در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha