رکوردی غیر قابل باور در تاریخ مسابقات قرآن
کد خبر: 4187166
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
در بیانیه‌ هیئت داوران چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن مطرح شد

رکوردی غیر قابل باور در تاریخ مسابقات قرآن

هیئت داوران مسابقات سراسری قرآن کریم در بیانیه‌ای ضمن بیان مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره، میزبانی با شکوه استان خراسان شمالی از این رویداد را فراتر از حد توقع و رکوردی غیرقابل باور در تاریخ برگزاری مسابقات عنوان کرده‌اند.

رکوردی غیرقابل باور در تاریخ مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا، هیئت داوران چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از مدیران سازمان اوقاف برای برگزاری مطلوب این دوره از مسابقات، بروز و ظهور چهره‌های جوان و با استعداد، رشد قاریان و حافظان استان‌های کمتر برخوردار و میزبانی با شکوه استان خراسان شمالی از این مسابقات را به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های مسابقات سراسری قرآن کریم در سال 1402 معرفی کرده‌اند. مشروح این بیانیه در ادامه آمده است:

«بیانیه هیئت داوران چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

حمد و سپاس خداوند رحمان را که دیگر بار توفیق راه ساخت تا در قالب برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در زمره خدمتگزاران به قرآن عزیز قرار گیریم.

این دوره از مسابقات به میزبانی شایسته استان خراسان شمالی در شرایطی برگزار شد که شاهد ویژگی‌هایی متفاوت در مقایسه با ادوار گذشته چنین مسابقاتی بودیم. هیئت داوران ضمن سپاس فراوان از سازمان اوقاف و امور خیریه و به ویژه حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر خاموشی، مسئولان طراز اول، مدیران محترم استان، مردم مهمان‌نواز و شریف، شرکت‌کنندگان و تمامی عوامل برگزاری، اهم این ویژگی‌ها را به شرح زیر تقدیم می‌دارد:

1 – بدون تردید مردم شریف این استان با حضور پرشور و بسیار فراتر از حد توقع برگزارکنندگان رکوردی غیر قابل باور در تاریخ برگزاری مسابقات قرآن را به ثبت رسانده و بر ظرفیت‌های موجود استان برای برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی مهر تأیید زدند.

2 – امسال نیز به لطف تدابیر مدیریت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه باز هم شاهد استفاده از روش امتیازدهی رایانه‌ای توسط هیئت داوران بودیم، یقیناً چنین روشی دارای مزایا و محاسن زیادی است که پیشتر در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف در خصوص آن اشارت رفته است.

مسابقات قرآن کریم

3 – همچون ادوار گذشته، تلاش داوران و مدیران اجرایی مسابقات بر این بود که با دقت و تمرکز لازم به اجرای آئین‌نامه‌ها و رعایت ضوابط و مصوبات پرداخته و با قاطعیت هر چه تمام‌تر از حقوق تمامی متسابقان صیانت کنند.

4 – در این دوره شاهد حضور چهره‌های جوان و بسیار با استعداد در رشته‌های مختلف بودیم که نشان از پشتوانه‌سازی مناسب و حاکی از آینده‌ای روشن در حوزه‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، دعا، همخوانی قرآن و همسرایی است.

5 – به نظر می‌رسد با توجه به برگزاری کارگاه‌های آموزشی که پیش از برگزاری مسابقات برای شرکت‌کنندگان در استان‌های مختلف در نظر گرفته شده شاهد رشد نسبی قاریان و حافظان برخی از استان‌های کم‌برخوردار در این دوره از مسابقات بودیم، هیئت داوران ضمن تقدیر از چنین برنامه‌هایی همچنان بر ادامه و افزایش آن با حضور اساتید طراز اول کشور در سال‌های آتی تأکید می‌ورزد.

در پایان مجدداً از میزبانی بسیار پرشکوه و کریمانه استان خراسان شمالی و خصوصاً مردم خونگرم و قرآن‌دوست آن که به نحو شایسته‌ای شیوه استقبال از برنامه‌های قرآنی و تشویق فرزندان قرآنی کشور را به سایر استان‌ها نشان دادند، نهایت امتنان و قدردانی را داشته و برای آنان سربلندی و سلامتی را از درگاه خداوند بزرگ مسئلت می‌نماییم.»

هیئت داوران چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم
آذرماه 1402»

آزاده حاجی‌غلامی

انتهای پیام
captcha