برپایی 100 محفل قرآنی از اسفراین تا راز و جَرگلان + فیلم
کد خبر: 4187507
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
در حاشیه مسابقات سراسری قرآن شاهد بودیم

برپایی 100 محفل قرآنی از اسفراین تا راز و جَرگلان + فیلم

در حاشیه چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن که از 9 تا 18 آذر به میزبانی خراسان شمالی برگزار شد، بیش از 100 محفل انس با قرآن در سطح این استان برپا شد. استقبال مردمی ویژگی بارز اغلب این محافل بود.

برپایی بیش از 100 محفل انس با قرآن در حاشیه مسابقات سراسری قرآناز جمله برنامه‌های جانبی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از 9 تا 18 آذر به میزبانی بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، برپایی محافل انس با قرآن در شهرستان‌های تابعه این استان بود که طبق برنامه‌ریزی اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان و ستاد برگزاری مسابقات قرار بود با توجه به چهل و ششمین دوره این مسابقات، 46 محفل انس با قرآن نیز برگزار شود، اما با توجه به استقبال چشمگیر مردم قرآن‌دوست استان، 100 محفل قرآنی در این استان برگزار شد.

سیدمحمد موجانی، مسئول برگزاری محافل انس با قرآن این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره این محافل گفت: محافل انس با قرآن به مناسبت برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن از 4 آذرماه در نقاط و شهرستان‌های گوناگون استان برپا شد و همزمان با پایان یافتن آن و برگزاری مراسم اختتامیه، بیش از 100 محفل و بالغ بر 200 برنامه قرآنی برگزار و به ثبت رسید.

سرپرست گروه همخوانی و مدیحه‎سرایی معراج قم ادامه داد: در هفته نخست از برپایی محافل قرآنی، حامد علیزاده، حسین پورکبیر و هادی اسفیدانی در استان خراسان شمالی حضور پیدا کرده و به اجرای برنامه پرداختند و در هفته دوم نیز حمید شاکرنژاد، قاسم مقدمی و علیرضا بیژنی به همراه وحید خزائی و روح‌الله آقایی با حضور در این محافل، به تلاوت قرآن پرداختند.

برپایی 100 محفل قرآنی از اسفراین تا راز و جَرگلان + فیلم

موجانی تصریح کرد: علاوه بر این قاریان مطرح و شناخته‌شده که در این محافل حضور پیدا کردند، شاهد حضور اسحاق عبداللهی و روح‌الله آقایی از قاریان متسابق در این دوره بودیم که آنها نیز به تلاوت قرآن پرداختند.


بیشتر ببینید و بخوانید؛

گزارش تصویری محافل قرآنی در خراسان شمالی

اعلام زمان و مکان بیش از ۷۰ محفل قرآنی در خراسان شمالی


وی افزود: شهرهایی از استان خراسان شمالی که تحت پوشش برنامه و محافل قرآنی قرار گرفتند عبارت از شیروان، بجنورد، فاروج، اسفراین، آشخانه و  راز و جرگلان که قاریان نامبرده با حضور در آنها و استقرار در بقاع متبرکه امامزادگان، مساجد محلات مطرح این شهرستان‌ها و همچنین مدارس منتخب به تلاوت قرآن پرداختند که با استقبال خوب مردم به ویژه دانش‌آموزان مواجه شد، ضمن آن که مقصد بعدی ما اماکن نظامی و انتظامی این شهرستان‌ها بود که نیروهای نظامی مستقر در آنها صبحگاه خود را با تلاوت قرآن آغاز کردند.

موجانی تأکید کرد: علاوه بر حضور قاریان در این محافل از هفته دوم برپایی محافل انس با قرآن که با آغاز رسمی مسابقات نیز همراه شده بود، گروه‌های «معراج» قم و «حبل‌المتین» زنجان در استان خراسان شمالی حضور پیدا کرده و محافل قرآنی علاوه بر تلاوت قرآن با اجرای تواشیح و مدیحه‌سرایی آنها نیز همراه شد.

وی در پایان گفت: به غیر از اجرای این دو گروه همخوانی، گروه همخوانی بانوان تسنیم البرز، دارای رتبه دوم مسابقات سال گذشته، با حضور در بیش از بیست محفل قرآنی به اجرای برنامه در محافل بانوان در شهرستان‌های مختلف استان پرداختند.

انتهای پیام
captcha