مقام‌آوران مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن استان مرکزی تکریم می‌شوند
کد خبر: 4187104
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

مقام‌آوران مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن استان مرکزی تکریم می‌شوند

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری چهارمین آیین تجلیل از مقام‌آوران مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن خبر داد.

حسین محمودی فر، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسین محمودی‌فر، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، امروز، 19 آذر، در نشست هماهنگی چهارمین آیین تجلیل از مقام‌آوران مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن، گفت: پرداختن به امور قرآنی یکی از اولویت‌های ما است و برای پرداختن به این مهم از نظرات اساتید و نخبگان این حوزه بهره‌مند شدیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به نخبگان قرآنی، ادامه داد: علاوه بر تجلیل از مقام‌آوران مسابقات قرآن در بخش‌های ملی و بین‌المللی بنا داریم از مادران حافظان قرآن با شرایط خاص نیز در برنامه‌ای مجزا تجلیل کنیم؛ چراکه مادران در تربیت کودکان و نوجوانان قرآنی نقش به‌سزایی دارند و از این نقطه قوت نباید غافل شد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرد: مراسم تجلیل از مادران دارای فرزند حافظ کل و مادران حافظان با شریط ویژه در اجزای مختلف در هفته اول بهمن تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی و مراسم‌های تجلیل باید از برنامه‌ریزی ویژه برخوردار باشند، اظهار کرد: چهارمین مراسم تکریم و تجلیل از مقام‌آوران قرآنی برای 28 آذر در نظر گرفته شده بود. با توجه به اینکه برای این مراسم باید از شخصیت‌های برجسته دعوت شود و در آن تاریخ این امکان برای مدعوین در نظر گرفته شده وجود نداشت؛ از این رو تاریخ به سه‌شنبه، 5 دی تغییر یافت.

فعالان قرآنی انتظار دیده شدن دارند

علیرضا حاج‌علی بیگی، مسئول اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، نیز در این جلسه بیان کرد: آیین تکریم مقام‌آوران قرآنی استان سه دوره برگزار و تجربیات خوبی در این زمینه نیز به دست آمد. امسال نیز بنا داریم تا برای چهارمین سال از برگزیدگان استان در مسابقات قرآن ملی و بین‌المللی تجلیل کنیم.

وی تکریم و توجه به فعالان و نخبگان قرآنی را گامی مهم در ایجاد انگیزه برای سایر مردم دانست و ادامه داد: برای حضور حداکثری مردم به ویژه نوجوانان و جوانان باید مشوق‌های مادی و معنوی در نظر گرفت. استان مرکزی دارای استعدادهای خوبی است که اگر بتوان آنان را در مسیر قرآن هدایت کرد بدون شک خروجی آن را در سال‌های نه‌چندان دور  می توان مشاهده کرد. فعالان قرآنی انتظار دیده شدن دارند و این امر باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

حاج‌علی بیگی با بیان اینکه برای برگزاری این مراسم قرآنی کمیته‌ای متشکل از فعالان قرآنی تشکیل شده است، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که تمام مقام‌آوران استان شناسایی و مورد تجلیل قرار گیرند. برای انجام این کار نیز شاخص‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی از حضور داوران استان در مراحل مقدماتی و فینال مسابقات قرآن اوقاف ابراز خرسندی کرد و افزود: در مراسم تجلیل از مقام‌آوران مسابقات از اساتید قرآنی استان از جمله مرتضی مختاری، اعظم تشیعی‌فرد، مریم سعیدی و مسعود اکبری نیز تجلیل خواهد شد.  

انتهای پیام
captcha