تأثیر متفاوت مکان‌های مقدس برای برگزاری مسابقات قرآن
کد خبر: 4186928
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

تأثیر متفاوت مکان‌های مقدس برای برگزاری مسابقات قرآن

یک حافظ کل قرآن گفت: مکان‌های مقدس برای برگزاری مسابقات قرآن بسیار عالی است و اثری متفاوت دارد.

عباس شجاعی حافظ قرآنعباس شجاعی، حافظ کل قرآن نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران از شیراز موفق شد در رشته حفظ ۲۵ جزء چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن نزاجا که به میزبانی گروه ۸۴۰ موشکی در مشهد اردهال کاشان برگزار شد، رتبه اول را کسب کند. وی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: نزدیک به ۱۲ سال است که در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنم و به نظرم این مسابقات از لحاظ کمی، کیفی و سطح شرکت‌کنندگان عالی بود.

وی راجع به میزان آمادگی یک حافظ در مسابقات حفظ قرآن گفت: شرکت در مسابقات این رشته به ممارست و تمرین شبانه‌روزی نیاز دارد. من در روزهای معمولی سه جزء، ولی پیش از مسابقات روزی پنج تا شش جزء تمرین داشتم. قبل از اینکه در این دوره از مسابقات شرکت کنم، به مشهد رفتم و با توسل به حضرت رضا(ع) خواستم که من را یاری کند.

این حافظ کل با اشاره به سطح داوری بسیار عالی، قضاوت‌های ریزبینانه و توجه به همه مسائل از سوی داوران این مسابقات بیان کرد: درباره مکان برگزاری این دوره از مسابقات نزاجا یعنی آستان حضرت علی بن باقر(ع) باید عرض کنم که به اعتقاد من، مکان‌های مقدس برای برگزاری مسابقات قرآن بسیار عالی است و اثری متفاوت دارد.

وی با قدردانی از میزبانی شایسته شهر کاشان در چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن نزاجا اضافه کرد: من شنیده بودم که کاشان شهری قرآنی است و مردمان بسیار خونگرم و قرآن‌شناسی دارد که اکنون بعد از چند روز حضور در این شهر، خود از نزدیک به این خصلت مردم کاشان واقف شدم.

شجاعی با بیان اینکه قرآن از لحاظ اخلاقی، معنوی و مادی اثرات و برکات بسیاری در زندگی شخصی‌اش داشته است، گفت: اگر بخواهم در یک جمله درباره این کتاب مقدس توصیفی بیان کنم، می‌گویم قرآن، کتاب نور و هدایت است.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۲۱۶ سوره بقره می‌فرماید: «... وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ؛ چه بسیار شود که چیزی را مکروه شمارید، ولی به حقیقت خیر و صلاح شما در آن بوده است و چه بسیار شود چیزی را دوست دارید و درواقع شر و فساد شما در آن است و خدا به مصالح امور داناست و شما نادانید.»

این حافظ کل قرآن در پایان راجع به این آیه از سوره بقره توضیح داد: چه بسا در بعضی از ناملایمات رخ‌داده در زندگی‌ام به یاد این آیه از قرآن کریم می‌افتم و آرام می‌شوم. به همین دلیل آن را یکی از اثربخش‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین آیات الهی می‌دانم.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha