آغاز مراسم نكوداشت علامه حسن‌زاده آملی در قم
کد خبر: 4174489
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

آغاز مراسم نكوداشت علامه حسن‌زاده آملی در قم

همایش ملی نكوداشت علامه ذوالفنون، حسن حسن‌زاده آملی(ره)، امروز، 19 مهرماه در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آغاز شد.

همایش ملی نكوداشت علامه حسن‌زاده آملیبه گزارش ایکنا از قم، همایش ملی نكوداشت علامه ذوالفنون، حسن حسن‌زاده آملی(ره)، امروز، 19 مهرماه در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آغاز شد.

در ابتدای این مراسم سعیدرضا منتظری، سرپرست بنیاد نخبگان استان قم اظهار کرد: یکی از برنامه‌های بنیاد نخبگان تجلیل از بزرگان انسانی اسلامی است و این همایش در همین راستا انجام شد؛ 200 مقاله به این همایش رسید و به‌دلیل جنبه‌های علمی و سلوک رفتاری ایشان مقالات وزین به دبیرخانه رسید که 53 مقاله انتخاب شد.

وی ادامه داد: بنیاد نخبگان با همکاری سایر مراکز علمی و پژوهشی به تلاش‌های خود برای معرفی شخصیت‌های برجسته این حوزه ادامه می‌دهد و در این مسیر از همه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کند.

سرپرست بنیاد نخبگان استان قم افزود: از کتاب «در ثنای آفتاب» که در آن آثار علامه حسن‌زاده آملی در قالبی مشخص معرفی شده‌ است؛ تمبر یادبود نیز امروز با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رونمایی می‌شود.

منتظری گفت: این عالم بزرگ شخصیتی جامع داشتند و در ابعاد مختلف توانستند میان عرفان،‌ قرآن و برهان و نیز علوم نقلی و عقلی و همچنین بین معنا و صورت جمع ایجاد کنند و در نهایت ایشان علم و عمل را با هم درآمیختند.

انتهای پیام
captcha