خلوص در عمل و رفتار ویژگی بارز علامه حسن‌زاده آملی بود
کد خبر: 4174533
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
آیت‌الله رمضانی:

خلوص در عمل و رفتار ویژگی بارز علامه حسن‌زاده آملی بود

شاگرد علامه حسن‌زاده آملی(ره) با اشاره به اینکه خلوص نیت، پاک بودن و چیزی جز خدا در نظر نداشتن ویژگی ممتاز علامه بود، گفت: حضرت استاد حسن‌زاده دائما از خدا و حق و رسیدن به او سخن می‌گفت.

آیت‌الله حسن رمضانی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله حسن رمضانی، استاد حوزه علمیه در همایش ملی نكوداشت علامه ذوالفنون، حسن حسن‌زاده آملی(ره) که امروز، ۱۹ مهرماه در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه خلوص نیت و پاک بودن و چیزی جز خدا در نظر نداشتن ویژگی ممتاز علامه بود، اظهار کرد: ایشان از اموری که مخالف با اخلاص الهی بود اجتناب می‌کرد و در نزد کسانی شاگردی کرد که رنگ دنیا را نگرفته بودند.

وی ادامه داد: علامه حسن‌زاده می‌فرمودند: «آیت‌الله محمدتقی آملی قبل از اینکه از نجف به ایران بیایند و تحصیلات خویش را تمام کنند، به درجه اجتهاد رسیده بودند، استاد ایشان به وی اجازه اجتهاد داده بود و ایشان برای بنده تعریف می‌‌کردند که با خودم گفتم، این اجازه سه صورت دارد صورت اول برای خود من، صورت دوم برای مردم نوشته، صورت سوم اینکه من دست بگیرم و بگویم به من مراجعه کنید؛ بنابراین نوشته را پاره کردم.» چنین شخصی استاد علامه حسن‌زاده آملی بوده که تنها خدا را در همه امور خویش می‌دیده است.

استاد حوزه علمیه افزود: علامه حسن‌زاده آملی در فضای اساتیدی تنفس کرده بود که اهل دنیا نبودند؛ حضرت استاد حسن‌زاده دائما از خدا و حق و رسیدن به او سخن می‌گفت. آثاری که از آن مرد بزرگ به جای مانده پر از نکات علمی است که بر علم و معرفت انسان می‌افزاید.

شاگرد علامه حسن‌زاده آملی با اشاره به اینکه ایشان اهل دنیا نبود و هر گاه سخن از دنیا به میان می‌آمد، تبری می‌جست، گفت: علامه حسن‌زاده آملی انسانی بود که بندگی خدا را برای خود بهترین عنوان و بالاترین عزت انتخاب کرده بود؛ ایشان در حقیقت چکیده همه معارف عقلی و نقلی جهان تشیع در این 1300 سال اخیر بود.  

انتهای پیام
captcha