برد موشک‌های ایران به بیش از ۲ هزار کیلومتر رسیده است
کد خبر: 4140750
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه:

برد موشک‌های ایران به بیش از ۲ هزار کیلومتر رسیده است

علی بلالی گفت: هم‌اکنون تمام توان و دانش ساخت موشک‌ها بومی است و چندین شهر موشکی در کشور وجود دارد و برد موشک‌های ایران به بیش از دو هزار کیلومتر و انحراف صفر رسیده است.

علی بلالی، مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاهعلی بلالی، مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه شامگاه 23 اردیبهشت‌ماه در حاشیه حضور در نمایشگاه «آسمان اقتدار» دستاورد‌ها و توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه در قم برگزار شد، با بیان اینکه نیروی هوافضای سپاه یکی از نیرو‌های جوان و بااستعداد کشور است، اظهار کرد: مهم‌ترین مؤلفه قدرت ما همین نیرو‌های جوان و مؤمن هستند که در عرصه روزآمدی، کارآمدی و تجربه اقدامات شاخص و تأثیرگذاری را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه با استفاده از مهندسی معکوس و دانش بومی طی چند دهه اخیر جمهوری اسلامی پیشرفت‌های قابل‌توجهی در ساخت پهپاد‌ها به‌دست آورده است، گفت: امروزه دانش و توان پهپاد‌های مختلف هدف، ارتباطی، شناسایی، رزمی، باروری ابر‌ها و... همه بومی‌ شده و در داخل کشور ساخته می‌شود.

بلالی افزود: در سال‌های اخیر برد، ارتفاع، موتور و مداومت پرواز پهپاد‌های ساخت داخل بسیار پیشرفت و ارتقا یافته است؛ نشاندن سالم پهپاد جاسوسی آر کیو ۱۷۰ آمریکا یکی از نعمت‌های الهی به نیروی هوافضای سپاه بود که این پهپاد پایه ساخت بسیاری از نمونه‌های مشابه در ایران شد.

وی اظهار کرد: قدرت و بالندگی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در مباحث پهپادی، ایران را به یکی از کشور‌های مهم، تأثیرگذار و تعیین‌کننده در عرصه هوا و فضا تبدیل کرده است؛ یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی پهپاد‌های ایرانی در این است که تمام دانش فنی آن بومی است و هیچ‌گونه وابستگی به خارج از مرز‌ها ندارد.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به توان موشکی قابل‌ احترام ایران گفت: توان و قدرت موشکی امروز جمهوری اسلامی قابل‌ مقایسه با موشک‌های اسکاد در دفاع و جنگ شهری در دوران دفاع مقدس نیست؛ شهید حسن تهرانی‌مقدم از مهم‌ترین افراد در بومی‌سازی فناوری موشک‌های اسکاد بود؛ بعد از جنگ تحمیلی نیروی هوافضای سپاه گام‌های بسیار بلندی در بومی‌سازی موشک‌ها برداشته است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تمام توان و دانش ساخت موشک‌ها بومی است؛ امروزه چندین شهر موشکی در کشور وجود دارد و برد موشک‌های ما به بیش از دو هزار کیلومتر و به انحراف صفر رسیده است، اضافه کرد: رسیدن به توان نقطه‌زنی موشک‌های بالستیک یک هدف انسان‌دوستانه است، هدف از قدرت نقطه‌زنی موشک‌های ایرانی، جلوگیری از وارد شدن آسیب به افراد بی‌گناه است.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی به یک قدرت بارز بازدارندگی رسیده که هیچ کشوری نمی‌تواند خدشه‌ای به آن وارد کند، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های توان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تنوع این محصولات متناسب با نیاز‌ها و تهدیدات احتمالی است.

بلالی در ادامه به توان پدافندی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قدرت پدافندی جمهوری اسلامی به حدی رسیده که هواپیما‌های رادارگریز و بدون سرنشین را در ارتفاع و سرعت بسیار بالا رصد و در صورت نیاز منهدم می‌کند.

انتهای پیام
captcha