شاخصه‌های شیعیان حقیقی در کلام امام حسن عسکری(ع)
کد خبر: 4096652
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

شاخصه‌های شیعیان حقیقی در کلام امام حسن عسکری(ع)

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ملاک اصلی شناخت شیعه براساس این روایت این است که شیعه هیچگاه به دنبال محرمات نیست و همواره مطیع اوامر الهی است، افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید: «شیعیان باید زینت ما اهل‌بیت(ع) باشند».

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه در سخنرانی شامگاه، ۱۱ آبان‌ماه حرم بانوی کرامت، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: دوران امامت امام حسن‌عسکری(ع) بسیار کوتاه بود چرا که حضرت حدود ۲۸ سال عمر نمودند و امامت ایشان نیز حدود ۶ سال بود.

وی با بیان اینکه لازم است در ایام میلاد اهل بیت(ع) آنگونه که شایسته است مجالس جشن و سرور برگزار شود و ایام شادی‌ها کمرنگ نشود، یادآور شد: سخنانی از لسان امام حسن عسکری(ع) وجود دارد که در این سخنان صفات شیعیان بازگو و بر اهمیت وظایف شیعیان تاکید شده است.

رفیعی تاکید کرد: امام حسن عسکری(ع) درباره اینکه یک شیعه نسبت به جامعه پیرامون خودش باید چگونه باشد، می‌فرماید:« شیعیان علوی کسانی هستند که مردم را بر خود ترجیح می‌دهند و رفع مشکل از امورات مردم می‌کنند و جاهایی که خداوند دستور داده است همواره حضور دارند و جاهایی که خداوند نهی نموده است حضور ندارند».

وی با بیان اینکه ملاک اصلی شناخت شیعه براساس این روایت این است که شیعه هیچگاه به دنبال محرمات نیست و همواره مطیع اوامر الهی است، افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید:« شیعیان باید زینت ما اهل‌بیت(ع) باشند».

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ائمه معصومین هیچگاه در یک جامعه یکدست شیعی زندگی نکردند و هیچگاه یک شهر یکدست شیعه در اختیار اهل بیت(ع) نبوده است بلکه شیعه در کنار پیروان دیگر مذاهب و دیگر فرقه‌ها زندگی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: امام حسن‌عسکری(ع) درنامه‌ای به شیعیان می‌نویسد:« اگر کسی از تقوا و اخلاق حسنه از جمله راستگویی و امانتداری بهره‌مند باشد این شخص شیعه است و مایه خوشحالی من خواهد شد».

رفیعی با بیان اینکه دینداری حقیقی این است که انسان دین را با تمام فروع و اصولش قبول کند نه اینکه سلیقه‌ای عمل کند، ادامه داد: حفاظت، صیانت و مواظبت از امام زمان(عج) بر عهده امام حسن عسکری(ع) بود که حضرت با حساسیت خاصی این مسئله را عهده‌دار شدند و جامعه شیعی را نسبت به مسئله مهدویت آماده کردند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام همواره به دنبال ایجاد اختلاف میان شیعیان و دیگر مذاهب اهل سنت هستند، گفت: دشمنان به خوبی می‌دانند که نمی‌توانند نظام ایران را براندازی کنند چون زیرساخت‌های براندازی را ندارند به همین خاطر به دنبال ایجاد اختلاف بین مذهب‌های مختلف در ایران هستند و دشمنان چون قدرت براندازی ندارند به دنبال ایجاد زخم‌های مختلف بر پیکره جمهوری اسلامی هستند.

انتهای پیام
captcha