قم میزبان نمایش «فصل شیدایی» می‌شود
کد خبر: 4089282
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
از 12 مهرماه تا 26مهرماه؛

قم میزبان نمایش «فصل شیدایی» می‌شود

تهیه کننده نمایش بزرگ فصل شیدایی گفت: این نمایش در قم از سه‌شنبه‌ 12 مهرماه به مدت ۱۵ شب تا ۲۶ مهرماه از ساعت ۱۹ به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه در منطقه غدیر واقع در انتهای شهرک قدس، پشت کوه خضر قم روی صحنه می‌رود.

علیرضا کوه‌فر، مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی(مهنا)به گزارش ایکنا از قم، علیرضا کوه‌فر، مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی(مهنا) در نشست خبری درخصوص نمایش فصل شیدایی که امروز 10 مهرماه در سالن کنفرانس امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار کرد: این نمایش در قالب روایتی زنده سه فصل انبیا، صدر اسلام و تاریخ معاصر را مرور می‌کند و سعی داریم مخاطب را در هر کدام از صحنه‌ها قرار دهیم و درگیر نمایش کنیم.

وی ادامه داد: این نمایش از تاریخ انبیا، خلقت انسان، کشتی حضرت نوح(ع)، حضرت ابراهیم(ع) و آتشی که به گلستان تبدیل می‌شود، بعثت پیامبر(ص)، غدیرخم، مباهله، واقعه آتش زدن در خانه حضرت زهرا(س) و شهادت آن حضرت، واقعه کربلا، ورود امام رضا(ع) به نیشابور، ورود حضرت معصومه(س) به قم، واقعه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم را به نمایش می‌گذارد؛ سپس واقعه ظهور خاتمه کار خواهد بود.

تهیه کننده نمایش بزرگ فصل شیدایی با اشاره به اینکه این نمایش با ویژگی‌های منحصر بفرد مخاطب بالایی را جذب کرده است، گفت: دکورها و اکسسوری‌های بزرگ در این نمایش به کار رفته است و با استفاده از جلوه‌های میدانی، نور و دیجیتال سعی کردیم صحنه‌ها را در ابعاد واقعی خود برای مخاطب اجرایی کنیم.

وی با اشاره به مشارکت ۱۵۰ بازیگر و هنرور در نمایش فصل شیدایی، اضافه کرد: کنگره شهدای قم بهانه و فرصتی بود تا جریان‌سازی اجتماعی اتفاق بیفتد و به واسطه نمایش بزرگ فصل شیدایی الگوسازی و قهرمان پروری برای قشر نوجوان و جوان داشته باشیم.

کوه‌فر گفت: در فصل شیدایی خودمان را مؤظف می‌دانیم به هر استانی رفتیم بومی‌سازی اتفاق بیفتد که قصه متناسب با هر شهر تغییراتی داشته باشد. در فصل معاصر نمایش، در هر شهری متفاوت و متناسب با شهر بود و در قم نیز شاهد این تغییر هستیم.

تهیه کننده نمایش فصل شیدایی بیان کرد: ما برای این نمایش از چندصد پروژکتور استفاده کردیم و برای پخش صوت مناسب استریو، زحمت زیادی کشیدیم. جلوه‌های ویژه نیز در تمام نقاط این سطح فراگیر بود و تیم ۳۵ نفره ما با تخصص خودشان چنین وسعتی را پوشش دادند.

وی یادآور شد: نمایش فصل شیدایی از سه‌شنبه‌ 12 مهرماه به مدت ۱۵ شب تا ۲۶ مهرماه از ساعت ۱۹ به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه در منطقه غدیر واقع در انتهای شهرک قدس، پشت کوه خضر قم به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام
captcha