جمکران بزرگ‌ترین موکب اربعین در ایران می‌شود
کد خبر: 4068386
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷

جمکران بزرگ‌ترین موکب اربعین در ایران می‌شود

جانشین ستاد اربعین استان قم، با اشاره به خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی(ع) در مسجد مقدس جمکران از فضای وسیع‌تر مسجد جمکران نسبت به مصلای قدس شهر قم، به ‌عنوان بزرگ‌ترین موکب اربعین در ایران یاد کرد.

مقیمی معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قمبه گزارش ایکنا از قم، ابوالقاسم مقیمی، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در جلسه هماهنگی ستاد مردمی اربعین که امروز 12 تیرماه برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات پیرامون نحوه میزبانی اربعین گفت: تمامی دستگاه‌ها باید به کمک ستاد مردمی اربعین در مسجد جمکران بیایند و در همین راستا ستادهای بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها نیز فعال شوند.

وی با اشاره به نقش محوری مسجد جمکران در اربعین سال جاری افزود: با توجه به گرمای ویژه امسال، تمرکز خدمات در مسجد مقدس جمکران به ‌عنوان یک تصمیم بسیار مناسب در سطح استان است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تاکید بر آمار حضور زایران از نیمه شعبان سال گذشته و افزایش قابل ‌توجه نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا افزود: در آخرین سال برگزاری مراسم اربعین در قم، آمار پذیرایی ۲۵۰ هزار نفر زائر بود که با تخمین‌های امسال باید ۳۰ درصد افزایش در اربعین پیش رو در نظر گرفت.

وی اسکان زوار ۱۷ کشور به ‌ویژه زائران کشورهای افغانستان و پاکستان در قم را یک رویداد ویژه عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، لازم است؛ تمهیدات مناسبی برای این موضوع اندیشیده شود.

مقیمی از برنامه‌ریزی لازم برای حضور قمی‌ها در مسجد مقدس جمکران و برپایی غرفه‌های خدمات فرهنگی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) خبر داد و یادآور شد: این ۵۰ روز خدمات بی‌سابقه در مسجد مقدس جمکران، فرصت مناسبی برای مواجهه فرهنگی با جریانات انحرافی بوده و لازمه آن فضاسازی مناسب رسانه‌ای است.

انتهای پیام
captcha