مساجد، دانشگاهی برای قرآن شوند / فعال شدن جلسات قرآنی در مساجد قم
کد خبر: 3998124
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
علی‌اصغر شعاعی تأکید کرد:

مساجد، دانشگاهی برای قرآن شوند / فعال شدن جلسات قرآنی در مساجد قم

رئیس کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم با تأکید بر فعال شدن جلسات قرآنی مساجد استان، گفت: مساجد باید دانشگاهی برای قرآن شوند، چراکه رویکرد اصلی مساجد ترویج فرهنگ قرآنی است و بر این اصل بنا شده‌اند، اما در حال حاضر چنین چیزی نیست و تنها در بیشتر مساجد کشور نماز اقامه می‎شود و پس از نماز هم مسجد تعطیل می‎‌شود.

مسجد دانشگاهی برای قرآن شودبه گزارش ایکنا از قم، علی‌اصغر شعاعی، رئیس کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم، 25 شهریورماه در جلسه این کمیته، اظهار کرد: مساجد باید دانشگاهی برای قرآن شوند، چراکه رویکرد اصلی مساجد ترویج فرهنگ قرآنی است و بر این اصل بنا شده‌اند، اما در حال حاضر چنین چیزی نیست و تنها در بیشتر مساجد کشور نماز اقامه می‌‎شود و پس از نماز هم مسجد تعطیل می‎‌شود.

وی با بیان اینکه در بعضی از کشورها مانند سودان مساجد همیشه باز بوده و مشغول فعالیت‌های قرآنی هستند، اگرچه در این کشور فقر بیداد می‌کند اما کمترین آمار جرم و جنایت را دارد، گفت: در ایران مدیریت ظاهری در برخی از مساجد به‎درستی انجام می‌شود، اما در واقع برای جذب جوانان به مسجد و فعالیت‌های قرآنی در مساجد اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: میان جامعه قرآنی و مسجد فاصله وجود دارد و در واقع باید هیئت امنای مساجد و فعالان قرآنی با هم مرتبط شوند تا بتوانند جلسات قرآن مسجد را فعال کنند.

در این جلسه نیز طرح سرباز مسجد از سوی علی‌اصغر شعاعی، رئیس کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم مطرح شد و مورد بررسی فعالان قرآنی حاضر در جلسه قرار گرفت.

به گفته شعاعی این طرح به دنبال فعال کردن مساجد و خارج کردن مساجد از رکود و سکوت است تا در طول روز شاهد فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در مساجد استان باشیم.

همچنین در این جلسه مقرر شد که به‌زودی جلسات قرآنی در بعضی از مساجد قم از طریق ایجاد تعامل بین مساجد و فعالان قرآنی استان در بخش آقایان و بانوان اجرا شود. 

یادآور می‌شود، از اسفندماه سال گذشته کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در قم از نیروهای قرآنی مردمی و برخی فعالان قرآنی قم به‌عنوان اولین استان در سطح کشور تشکیل شده است؛ اگر کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سایر استان‌ها نیز تشکیل شود باعث گسترش فرهنگ انس با قرآن و اجرایی‌تر شدن جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در هر استان می‌شود.

خبرگزاری ایکنا شعبه قم پس از تلاش و رایزنی در کمیته اجرایی شورای توسعه قرآنی استان قم حاضر شده و با طرح دیدگاه‎‌‌های رسانه‌ای خود برای ترویج فعالیت‌های قرآنی استان، به‌دنبال این است که در راستای نشر حداکثری اخبار قرآنی این شورا و استان قم گام بردارد و آماده شنیدن و نشر اخبار فعالان قرآنی استان است.

انتهای پیام
captcha