دل نبستن به خوشی‌های دنیا؛ درسی که از قرآن گرفتم
کد خبر: 3915402
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
یک حافظ قرآن:

دل نبستن به خوشی‌های دنیا؛ درسی که از قرآن گرفتم

 حافظ قرآن کریم گفت: دل نبستن به خوشی‌های دنیا و افسرده نشدن از گرفتاری‌ها و سختی‌ها درسی است که از قرآن گرفته‌ام.

دل نبستن به خوشی‌های دنیا؛ درسی که از قرآن گرفتماعظم صادقی، حافظ قرآن کریم، در حاشیه مسابقات قرآن اوقاف قم، در گفت  گو با ایکنا از قم، گفت: بنده حافظ کل هستم ولی چندسال است که در مسابقات ده جزء شرکت کرده و صاحب رتبه‌های متعدد شده‌ام ولی امسال توفیق حضور در رشته 20 جزء را دارم.

وی افزود: مسابقات قرآن یکی از برنامه‌های جذاب و با نشاط است و باید از مسئولان اوقاف به خاطر اینکه این دوره از مسابقات هم برگزار شد باید قدردانی وتشکر کینم.

صادقی بیان کرد: البته نقاط ضعفی هم وجود داشت ولی به خاطر کرونا نباید بیش از این متوقع باشیم؛ همچنین حذف مرحله شهرستانی به حافظان لطمه وارد کرد زیرا مرحله شهرستانی مقدمه‌ای برای تست حافظ قرآن و آشنایی بیشتر با فضای مسابقات به خصوص برای کسانی است که اولین بار شرکت می‌کنند.

صادقی افزود: یک سهمیه از قم در این رشته وجود دارد و چون اعلام شده که مسابقات تک مرحله‌ای است شانس کمی برای صعود وجود دارد.

این حافظ قرآن تصریح کرد: در ایام کرونا برای اینکه فعالیت‌های قرآنی دچار رکود بیشتری نشود خوب است به شکل تلفنی و مجازی دنبال شود و مراکز و موسسات باید برای این کار برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

صادقی با اشاره به نقش قرآن در زندگی تصریح کرد: مهمترین درسی که من از قرآن می‌گیرم این است که به خوشی‌های دنیا دل نبدم زیرا گذران است و از سختی‌ها هم ناله نکنم که باز هم خواهد گذشت و هر دو عاملی برای ابتلاء و  امتحان انسان است.

یادآور می‌شود چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان قم در رشته‌های مختلف طی روزهای 15 تا 17 مرداد در دو بخش بانوان و آقایان در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد.

انتهای پیام
captcha