گرایش سطحی و شعاری برخی مطبوعات به موضوعات دینی و قرآنی
کد خبر: 3543662
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
ابوالفضل جلیلی مطرح کرد:

گرایش سطحی و شعاری برخی مطبوعات به موضوعات دینی و قرآنی

گروه هنر: یک کارگردان سینما با اشاره به گرایش سطحی و شعاری برخی مطبوعات به موضوعات دینی و قرآنی اظهار کرد: در این قبیل توجهات معمولا تنها نگاهی تصویری به قرآن می‌شود، در صورتی که این معنا و مفهوم قرآن است که باید مد نظر باشد.

ابوالفضل جلیلی، کارگردان سینما ضمن دیدار از غرفه خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: در ابتدا سخنانم می‌خواهم این نکته را مد نظر قرار دهم که حضورم در نمایشگاه به چه منظور است؛ چون ممکن است عده‌ای فکر کنند افرادی نظیر من برای دیده شدن قدم به چنین مکان‌هایی می‌گذارند! اما کسانی که مرا می‌شناسند به‌خوبی می‌دانند من آدم مطبوعاتی نیستم و عموماً از مصاحبه نیز پرهیز دارم، اما می‌خواهم بدانم که در مطبوعات کشور چه می‌گذرد، همچنین به عنوان یک فیلم‌ساز چگونه قادرم با اندیشه‌های خود، کمک‌رسان آنها باشم.

وی افزود: البته منظورم این نیست که مطبوعات نیازمند یاری و اندیشه‌هایم هستند، اما معتقدم تا حدودی برای برخی از مسائل مطبوعاتی راهکار دارم؛ برای مثال به گرایش سطحی و شعاری برخی مطبوعات به موضوعات دینی و قرآنی اشاره می‌کنم. در این قبیل توجهات معمولا تنها نگاهی تصویری به قرآن می‌شود، در صورتی که این معنا و مفهوم قرآن است که باید مد نظر باشد.

این فیلم‌ساز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بهترین راهکاری که می‌توانم به مطبوعات توصیه کنم، پایبندی به حقیقت و امانت‌داری است؛ دو شرطی که در عالم مطبوعات باید مد نظر قرار گیرد. اتفاقی که اگر روی داد می‌بایست گفت فضای مطبوعات ما قرآنی شده، اما بیاید منصفانه به موضوع نگاه کنیم. آیا مطبوعات ما به واقع چنین ویژگی دارند؟ 

وی در انتهای سخنان خود گفت: موضوعات دینی و قرآنی در هنر این سرزمین ریشه‌ای به قدمت تاریخ این سرزمین دارد، چون ایرانیان از ابتدای پیدایش همیشه خدا‌پرست بودند، حتی در دورانی که میتراپرستی رواج داشت باز هم نگاه به آسمان بود. این گفته را بیان کردم تا بگویم حیف است چنین کشور با قدمتی مطبوعاتش در جهان به لحاظ اخلاق و واقع‌نگری حرف اول را نزند، پس من به عنوان فردی که در حوزه فرهنگ ایفای نقش می‌کند خودم را در رسیدن به خواسته مورد نظر مسئول می‌دانم.

captcha