برترین کمالات برای بانوان
کد خبر: 4192750
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
سخنران حرم بانوی کرامت تبیین کرد؛

برترین کمالات برای بانوان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد گفت: بهترین کمال برای بانوان خانه‌داری، شوهرداری، فرزندآوری و تربیت فرزند شایسته است، چراکه بچه‌داری و شوهرداری از بالاترین عبادات و مدال‌ها در درگاه الهی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد، استاد حوزه علمیه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شب گذشته، 17 دی‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه صلوات امر خداست و ثواب آن کمتر از قرائت قرآن نیست، اظهار کرد: پیامبر اعظم(ص) در روایتی می‌فرماید: «کسی که یک‌ عمر بر پیامبر صلوات بفرستد، بر رسول خدا واجب می‌شود تا از گنهکارانی که هر روز و شب صلوات می‌فرستند، شفاعت نمایند.»

وی ضمن اشاره به سالروز ولادت باسعادت فاطمه زهرا(س) گفت: باید فضائل زندگی این بانوی بزرگوار و سبک زندگی ایشان ر ا برای عالمیان تبیین کنیم؛ حضرت زهرا(س) برای ائمه اطهار(ع) الگویی والا هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) در پاسخ به سؤال معیار برتری مردان و بهترین مردان از نگاه خدا و پیامبر چه کسانی هستند؟ می‌فرماید: «خِیارِکُم ألیَنُکُم مَناکِبَهُ و أکرَمُهُم لِنِسائِهِم»، بهترین شما کسانی‌اند که با مردم نرم‌ترند و زنان خویش را بیشتر گرامی می‌دارند.

فرحزاد افزود: مبتنی بر روایت حضرت فاطمه زهرا(س)، بهترین و برترین مردان کسانی هستند که از همه بیشتر حرمت بانوان اعم از مادر، همسر، دختر و خواهرش را نگه می‌دارد، چراکه بانوان عزیز خدا و مظهر رحمت الهی بر روی زمین هستند.

وی یادآور شد: طبق روایات اهل‌ بیت(ع)، اگر کسی بر اذیت و آزار همسرش صبر و تحمل کند، اگر زن باشد خداوند متعال ثواب حضرت آسیه و اگر مرد باشد ثواب صبر حضرت ایوب را به او مرهمت خواهد کرد؛ مرد باید حتی در مقابل بانویی که مسائل ادب و اخلاق را مراعات نمی‌کند آستانه تحملش را بالا ببرد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بانویی که الگویش حضرت فاطمه زهرا(س) است، باید با کمبود‌های زندگی بسازد و سطح توقعاتش را پایین بیاورد، تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید: «دین چیزی جز محبت نیست؛ لذا محبت با خدا، اولیای الله و محبت با بندگان خدا مخصوصاً محبت به نزدیکان تجلی وسعت دین‌داری انسان است.»

وی با اشاره به اینکه حق مادر و همسر را نمی‌توان به‌ راحتی ادا کرد، اضافه کرد: بهترین کمال برای بانوان خانه‌داری، شوهرداری، فرزندآوری و تربیت فرزند شایسته است، چراکه بچه‌داری و شوهرداری از بالاترین عبادات و مدال‌ها در درگاه الهی است؛ قطعاً مادری که آیت‌الله بهجت، بهاءالدینی و امام خمینی(ره) را تربیت‌ کرده، مقامش کمتر از فرزندش نیست.

فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود همسر خوب را رمز موفقیت بسیاری از بزرگان دانست و یادآور شد: همسران علما در کوران گرفتاری‌های زندگی دوشادوش و پابه‌پای همسرشان در راه دین قدم برمی‌داشتند، انسان خوش‌اخلاق، ثواب عبادت مداوم را کسب کرده، بهشتی می‌شود و بداخلاقی نیز انسان را به قعر جهنم سوق می‌دهد.

انتهای پیام
captcha