مهم‌ترین خصیصه سردار سلیمانی تعبد بود
کد خبر: 4191261
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

مهم‌ترین خصیصه سردار سلیمانی تعبد بود

معاون روابط امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین گفت: مهم‌ترین خصیصه شهید سلیمانی تعبد بود. ایشان ثابت کردند تنها راهی که این کشور را نجات خواهد داد تعبد و اطاعت از رهبری است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، حسن کاظمی، معاون روابط امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال فقیه عالیقدر علامه مصباح یزدی و شهادت سرداران مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دانشمند فرزانه سعید کاظمی آشتیانی که روز گذشته 10 دی‌ماه رد دانشگاه قم برگزار شد ، اظهار کرد: شهید سلیمانی مرد میدان، سردار دل‌ها، عاشق رهبری و یک مسلمان به تمام معنا واقعی بود.

وی با اشاره به علت این‌که سردار سلیمانی چرا سردار دل‌ها شد، گفت: آیا قرآن می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا، سوره مبارکه مریم/۹۶» یعنی همانا آنان که به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمان آن‌ها را در نظر خلق و حق محبوب می‌گرداند.

معاون روابط امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: بنده از سال ۱۳۷۶ توفیق داشتم به‌عنوان کوچک‌ترین عضو در مجموعه نیروی قدس همراه این شهید باشم. ایشان خیلی محبت داشتند و بزرگوار بودند و این بزرگواری نشانه‌ی ایمان و تقوای ایشان بود.

معاون روابط امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در تاریخ داریم در زمان پیامبر در جنگ احد وقتی حمزه سیدالشهداء به شهادت رسید پیامبر صل الله علیه و آله و سلم در مقام ایشان گریستند و این حادثه در طول تاریخ بار‌ها تکرار شده است. حضرت امیرالمؤمنین(ع) در جنگ صفین فرمودند أین عمار؟ کجایند آن یاران باوفایی که سخن حق می‌گفتند و پیرو رهبری بودند.

کاظمی ادامه داد: امام راحل ما در سوگ شهید مطهری، شهید چمران و خیلی از شهدا اندوهگین شدند و گریستند، مقام معظم رهبری نیز در سوگ شهید سلیمانی خیلی اندوهگین شدند و شاید میزان اندوه ایشان با هیچ‌کس قابل مقایسه نباشد. به واسطه این‌که عمل این شهید بسیارعمیق‌تر و تأثیرگذارتر از خیلی شهدای قبل‌از ایشان بود. این‌ها امام‌المتقین هستند، همه ائمه ما امام‌المتقین بودند و همه کسانی که راه آن‌ها را طی می‌کنند و کلام حق را لبیک می‌گویند هم امام‌المتقین هستند، افراد اثرگذار امام‌المتقین هستند.

وی به بیان منویات مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: رهبری فرمودند ما نباید در شهید مطهری متوقف شویم و همین را به نوع دیگری درباره شهید سلیمانی گفتند که باید راه این شهید ادامه داشته باشد. امام علی علیه السلام می‌فرماید که دنیا در چشم دوستان ما حقیر است و شکم‌هایشان را از حرام پر نمی‌کنند و بنده این نکته را به تکرار و به‌عینه دیدم که دنیا در چشم شهید سلیمانی حقیر بود. موقعیت‌هایی که شهید سلیمانی داشت کم‌تر مسئولی شاید در کشور داشت، ارتباطاتی که سردار سلیمانی در دنیا داشت شاید کم‌تر مسئولی داشت و اثرگذاری که این شهید داشت کم‌تر کسی داشت.

معاون روابط امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور سردار سلیمانی در کاخ کرملین خاطرنشان کرد: اولین کسی که در این کاخ نماز خواند شهید سلیمانی بود، اولین کسی که یک ابرقدرت شکست‌خورده شرق را به میدان آورد و دوباره تبدیل به یک قدرت کرد شهید سلیمانی بود. آن‌چه می‌گفت عمل می‌کرد و آن‌چه عمل نمی‌کرد نمی‌گفت.

کاظمی بیان کرد: مهم‌ترین خصیصه شهید سلیمانی تعبد بود. ایشان ثابت کردند تنها راهی که این کشور را نجات خواهد داد تعبد و اطاعت از رهبری است. بعد از ائمه معصومین و امامان بزرگوار نداشتیم چنین شخصی مثل مقام معظم رهبری که در همه علوم اشراف داشته باشد و با هر قشری مانند خودشان صحبت کند و حرف برای گفتن داشته باشد.

وی افزود: فرمانده ارتش اعلام کرد که رهبر معظم انقلاب در سال گذشته از هفت جنگ جلوگیری کردند، اما من می‌گویم که تدبیر حضرت آقا در سال‌های گذشته هفتاد جنگ را از کشور دور کرد؛ آن‌چه فرمانده ارتش گفت فقط جنگ نظامی بود و جنگ‌های بسیاری داریم که رهبری کشتی نجات شدند و ما را از آن جنگ‌ها دور کردند.

شهید سلیمانی مقاومت را تقویت کرد

معاون روابط امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:  مقاومت وجود داشت، اما سردار سلیمانی آن را تقویت کرد. پیروزی قدس تفکر عاشورایی و حسینی و کربلایی نیاز دارد و همان‌طورکه امام گفت راه قدس از کربلا می‌گذرد و این حرکت شایسته را شهید سلیمانی ایجاد کرد.

سردار کاظمی اضافه کرد: فلسطین، به‌خصوص غزه در یک زندان بزرگ روباز است که سال‌های سال مظلومین در آن‌جا زندانی هستند و هیچ‌کس تابه‌حال نشنیده که سردار سلیمانی به این منطقه سفر کرده، اما این‌گونه بود. شهید سلیمانی در فلسطین اثرگذار بود هم بین برادران جهاد و هم بین برادران حماس. دو گروه جهاد و حماس تنها گروه‌هایی هستند که مورد تأیید نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص عملیات طوفان‌الاقصی فرمودند این یک تصمیم فلسطینی بود که خودشان تصمیم گرفتند و به آن عمل کردند و دولت و نظام ما در آن نقشی نداشت. ما در تشکیل آن‌ها دست داشتیم، اما در تصمیم آن‌ها نه. محور مقاومت از سوریه، عراق، لبنان و یمن شروع شده و توقف ندارد و این سردار سلیمانی بود که مقاومت را در همه‌جا گسترش داد.

معاون روابط امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین ابراز کرد: ما تفکر مقاومت را گسترش دادیم. رهبری هم فرمودند مرز‌های فرهنگی ما گسترش پیدا کرده است؛ ما فرهنگ اسلامی و انقلاب را گسترش دادیم و کشور‌های عربی به سمت ما آمدند و ما آن‌ها را تحت سلطه نداریم؛ لذا شهید سلیمانی تفکر عاشورایی را زنده کردند و خون شهید سلیمانی مجدداً مقاومت را در عراق و سوریه و یمن به جنبش درآورد.

وی بیان کرد: اثری که شهادت سردار سلیمانی داشت قطعا از حضور ایشان بیشتر و تاثیرگذارتر بود. ما در قبال این خون‌ها مسئولیم و باید به وظایف خود عمل کنیم، همان‌گونه که شهدا وظایف خود را انجام دادند و رفتند. امروز اولین جبهه سنی با زعامت یک رهبر شیعه درحال جنگ است و این برای ما مایه عزت و افتخار است. ما خدا را داریم و پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha