۹ دی، هوشمندی ملت ایران در برابر قانون‌شکنان بود
کد خبر: 4190576
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
آیت‌الله اعرافی:

۹ دی، هوشمندی ملت ایران در برابر قانون‌شکنان بود

خطیب جمعه قم گفت: ۹ دی هوشمندی ملت بزرگ ایران در برابر قانون شکنان بود و در این روز اراده الهی از آستین ملت ما بیرون آمد و سند افتخار انقلاب اسلامی بود.

آیت الله اعرافیبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی، امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که امروز ۸ دی‌ماه در مصلای قدس قم برپاشد، با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: نماد زن مسلمان و زن پیشرو و پیشگام در عالم حضرت فاطمه زهرا(س) است و در منطق ما در مقوله زن طلبکار عالم هستیم و مدعی هستیم تمدن غرب در بسیاری از موارد راه اشتباه رفته است که حوزه زن و خانواده از جمله آنان است که افسارگسیختگی شهوانی در راستای از بین بردن بنیان خانواده است.

وی گفت: اسلام به همه راه‌ها برای سعادت زن احترام می‌گذارد و رشد فردی و اجتماعی و تربیتی زن در نگاه اسلام معتبر است.

خطیب جمعه قم افزود: در منطق انقلاب اسلامی امروز ما مدعی هستیم و این نگاه، راه را برای تحصیل زنان و دختران در آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه‌های علمیه گشوده شد و آمار‌ها در این عرصه، در سطح بالایی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز زنان در حوزه اداری و اشتغال نیز حضور دارند افزود: در ایفای نقش اجتماعی، زنان در انقلاب، دفاع مقدس و عرصه‌های گوناگون نقشی گاهی برتر از مردان داشته‌اند و این منطق اسلام است.

اعرافی گفت: نگاه اسلام در زمینه نقش زن نگاه جامع و متوازن است و زنان باید هم در خانه و هم اجتماع مسیر تکاملی خود را به درستی طی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مصالح خانواده، جامعه، مصالح مرد و زن همه این موارد در اسلام دیده شده است و نگاه فقهی و اخلاقی اسلام به زن در چهارچوب توازن است.

امام جمعه قم بیان کرد: ما فقط مصالح فرد را نمی‌بینیم بلکه مصالح خانواده و جمع هم باید دیده شود که در غیر این صورت، زن ابزار شهوت مرد خواهد شد و حیثیت متعالی زن منکوب می‌شود و پشتوانه تربیت فرزندان سقوط می‌کند و این دیدگاه که به کامل در حضرت فاطمه زهرا (س) نمایان بوده الگوی زن مسلمان است.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی دختران و زنان بزرگی تربیت شدند که خانواده‌های شهدا از جمله آنان هستند که از افتخارات ما هستند.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: نباید موج سهمگین غرب، حجاب و عفاف را از زنان و دختران ما بگیرد و این زنگ خطری است که همه ما را تهدید می‌کند و دختران و زنان ما راه درست را پیدا کرده و خواهند کرد و همه در این زمینه مسئولیت داریم.

وی با اشاره به دهه بصیرت بیان کرد: مردم قم آغازگر راه جدیدی بودند و ۱۹ دی سند افتخار انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد حماسه ۹ دی گفت: ۹ دی هوشمندی ملت بزرگ ایران در برابر قانون شکنان بود و این روز اراده الهی از آستین ملت ما بیرون آمد و همه خیابان‌ها لبریز از ملت بزرگ ایران شد و این روز نمادی از پایداری در مسیر ولایت خلق شد و آن حضور تاریخی در همه کشور نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بود که راه را به سوی آینده گشود.

وی گفت: امسال ۲ انتخابات بزرگ در پیش داریم که باید حضوری قوی داشته باشیم.

اعرافی در ادامه با اشاره به حوادث غزه بیان کرد: آزمون بزرگ غزه برای همه جهان است که مردم غزه، محور مقاومت و وجدان‌های بیدار در عالم در این آزمون پیروز شدند و در برابر ظلم و ستم به میدان آمدند.

خطیب جمعه قم ادامه داد: گروه‌هایی همانند شورای امنیت، تشکیلات خودگردان فلسطین و برخی کشور‌های حامی اسرائیل مردودی‌های این آزمون هستند که در رأس آن‌ها آمریکا است که این جنایات را تهدید و پشتیبانی کرد.

وی افزود: گروه سوم نیز مردد‌ها بودند و همراهی‌هایی با دشمنان غزه داشتند و انتظار بالاتری از ترکیه، مصر و عربستان بود تا قدرتمند در حمایت از ملت غزه به میدان می‌آمدند.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: حضور ملت بزرگ ایران و همچنین مردم انقلابی قم فردا در سالروز حماسه ۹ دی در مدرسه علمیه فیضیه تجمع خواهند کرد و این تجمع امسال به یاد و حمایت از مردم غزه است.

انتهای پیام
captcha