3 ویژگی تلاوت برای تقلید قاری + فیلم
کد خبر: 4173444
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
شنبه‌های آموزشی / 3

3 ویژگی تلاوت برای تقلید قاری + فیلم

سومین بسته آموزش تقلید تلاوت قرآن به بیان سه ویژگی تلاوت پرداخته است.

3 ویژگی که برای شروع تلاوت تقلیدی نیاز است + فیلم

به گزارش ایکنا، سومین قسمت از بسته 50 قسمتی آموزش تقلید در تلاوت قرآن، با تدریس علی محرابی، قاری، مدرس و حافظ قرآن، که از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه و تولید شده، منتشر شد.

هر قسمت این بسته روزهای شنبه هر هفته رأس ساعت 10 در صفحات مجازی این خبرگزاری و سازمان منتشر می‌شود. سومین قسمت از بسته آموزشی تلاوت تقلیدی به ویژگی‌های این نوع تلاوت اختصاص یافته است که در ادامه فیلم و متن آن را می‌بینید؛

«هر سبکی که زیبا باشد، دلیلی بر این نیست که ما حتماً سراغ تقلید آن سبک برویم. تلاوت‌هایی که تقلید می‌کنیم باید سه ویژگی داشته باشد؛

1- اصالت؛ تلاوتی که می‌خواهیم از آن تقلید کنیم باید اصل باشد. نباید سراغ قاریانی برویم که خودشان مقلد قاریان دیگر هستند. 

2- تناسب با ویژگی‌های صوتی مقلد. یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تلاوت استاد عبدالباسط زیبایی صدای ایشان در طبقات اوج صداست، کسی که در دوران بلوغ قرار دارد، می‌داند که در شرایط عادی نمی‌تواند روی این موضوع سرمایه‌گذاری کند و شاید آن اوج قابل استفاده نباشد.

3- نگاه کردن به سختی و آسانی تلاوت. تلاوت‌ تقلیدی نباید آنقدر سخت باشد که ما از اجرای آن ناامید شویم  و نباید آنچنان آسان باشد که هیچ پیشرفتی در ما حاصل نشود، بلکه باید از سطح فعلی ما مقداری سخت‌تر باشد.

نکته: در تشخیص این نکاتی که گفته شد از نظر اساتید حتماً بهره برده شود. کسانی که صاحب‌نظر هستند، می‌توانند بیشتر از تشخیص خودمان به ما کمک کنند.»

انتهای پیام
captcha