درخواست اتحادیه وکلای عرب برای برخورد با حامیان توهین به ادیان
کد خبر: 4171355
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴

درخواست اتحادیه وکلای عرب برای برخورد با حامیان توهین به ادیان

اتحادیه وکلای عرب با صدور بیانیه‌ای خواستار برخورد و اتخاذ موضع واحد در قبال کشورهایی شد که حامی توهین به ادیان هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از الاسبوع، المکاوی بنعیسی، دبیرکل اتحادیه وکلای عرب، حادثه مکرر پاره کردن نسخه‌های قرآن کریم در هلند را محکوم کرد.

در بیانیه‌ای که امروز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد: پاره کردن نسخه‌های قرآن توسط یک گروه در مقابل تعدادی از سفارت‌خانه‌ها در لاهه اقدامی غیرمسئولانه است که احساسات میلیون‌ها مسلمان را در سراسر جهان برانگیخته است؛ به ویژه اینکه این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که در حال نزدیک شدن به سالروز میلاد حضرت محمد (ص) هستیم.

بنعیسی با تأکید بر اینکه پاره کردن مکرر نسخه‌های قرآن کریم به منزله تحریک نژادپرستی و تهدید به شعله‌ور کردن احساسات نفرت مذهبی، خشونت، افراط‌گرایی و تروریسم است، از مقامات هلندی خواست عاملان این حادثه را دستگیر کرده و با آن‌ها به دلیل تحقیر و توهین به ادیان برخورد کنند.

وی، همچین خواستار اتخاذ تمام اقدامات جدی و فوری برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث نفرت‌انگیز شد.

دبیرکل اتحادیه وکلای عرب در پایان بیانیه خود از کشورهای جهان اسلام خواست در برابر هر کشوری که حامی و پشتیبان اهانت‌کنندگان به ادیان و توهین به کتب مقدس و مقدسات دینی است، موضعی محکم و یکپارچه اتخاذ کنند.

ادوین واگنسولد، رهبر جنبش نژادپرست و راست افراطی وطن‌پرست علیه اسلامی‌سازی غرب (PEGIDA) در هلند در جریان اعتراض خود در مقابل سفارت ترکیه در لاهه بار دیگر قرآن کریم را پاره کرد.

واگنسولد که در مقابل سفارت ترکیه در لاهه و همچنین سفارتخانه‌های پاکستان، اندونزی و دانمارک در لاهه قرآن کریم را پاره کرد، در زمان انجام این اقدام خود در روز 23 سپتامبر در شهر لاهه به اسلام و مسلمانان توهین کرد.

انتهای پیام
captcha