اهانت به اعتقادات مردم فتنه و اغتشاش است
کد خبر: 4162553
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی:

اهانت به اعتقادات مردم فتنه و اغتشاش است

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه عده‌ای غرب زده، اسم اغتشاشات پاییز سال گذشته را اعتراض گذاشتند، گفت: اهانت به عالمان دینی، مساجد و اعتقادات مردم هیچگاه یک اعتراض نیست، بلکه فتنه و اغتشاش و ظلم است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسمی که با عنوان «لشکریان صاحب الزمان، حافظان امنیت» بیش ۲ هزار و هفتصد نفر از نیرو‌های امنیتی و انتظامی استان قم در قالب پاسداران و بسیجیان سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) و تیپ مستقل ۸۳ امام صادق (ع)، همچنین یگان‌های ویژه، انتظامی و امنیتی فرماندهی انتظامی استان که امروز 23 مردادماه، برگزار شد، با اشاره به اینکه اصل اول تکلیف‌مداری است، گفت: مقام معظم رهبری از امام(ره) پرسیدند که شما می‌دانستید انقلاب پیروز می‌شود؟ و ایشان در پاسخ فرمودند: نمی‌دانستم، ولی در هر گامی که به تکلیفمان عمل کردیم خداوند گام دیگر را پیش روی ما روشن کرد.

وی بیان کرد: این یک اصل بوده و مقام معطم رهبری نیز دقیقا همین راه را دنبال می‌کنند و خدواند در آیه ۱۰۲ سوره صافات (قَالَ یَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ) به تکلیف‌مداری اشاره می‌کند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اصل دوم، اصل اوجب واجبات دانستن حفظ نظام اسلامی است، ابراز کرد: بار‌ها و بار‌ها امام خمینی(ره) در کلمات خود نه تنها وجوب بلکه حفظ نظام اسلامی را از اوجب واجبات نامیدند.

خاتمی با اشاره به اینکه به یک دلیل عقلی، نظامی که با بیش از ۲۰۰ هزار شهید جان گرفته، باید از شر شیاطین حفظ گردد، اضافه کرد: دلیل دوم کلمات علما است، چرا که تماما حفظ نظام اسلامی را اوجب واجبات دانستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نتیجه این دو اصل این است که ما امروز مکلف به حفظ این نظام اسلامی هستیم، تصریح کرد: این نظام را خدا لطف کرده بیش از ۴۰ سال خطرات را از سر آن دور کرده است، خطراتی که بسیاری از آن‌ها خطر براندازی بود.

وی دولت‌های استکباری و در رأس آن‌ها آمریکا را ارباب اغتشاشات سال گذشته در ایران اسلامی دانست و گفت: با وحدت و همدلی ملت ایران، درایت رهبر معظم انقلاب و توانمندی نیرو‌های نظامی، هیچ اغتشاش و فتنه‌ای نمی‌تواند مانع رسیدن نظام جمهوری اسلامی ایران به اهداف والایش شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه عده‌ای غرب زده، اسم اغتشاشات پاییز سال گذشته را اعتراض گذاشتند، گفت: اهانت به عالمان دینی، مساجد و اعتقادات مردم هیچگاه یک اعتراض نیست، بلکه فتنه و اغتشاش و ظلم است.

خاتمی خطاب به حامیان و همراهان گروه‌های ضد انقلاب و بازیگران اغتشاشات در ایران گفت: همواره تمام فتنه‌ها و اغتشاشات در کشورمان شکست خورده و هر اغتشاش دیگری در ایران اسلامی محکوم به شکست است چرا که این کشور خانه امام حسین(ع) و دارای مردمی با بصیرت، مومن، ولایی و انقلابی است، نتیجه این شکست در اغتشاشات، حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین بود، آن‌ها باید بدانند که از آلبانی به هر کجای دنیا بروند، ذلیل خواهند بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به اقتدار و صلابت نیرو‌های مسلح کشورمان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اشاره و تاکید کرد: امروز قدرت نیرو‌های نظامی کشورمان خاری بر چشم بدخواهان نظام و دشمنان قسم خورده‌ای‌ست که بیش از ۴۰ سال است به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی و دور کردن مردم از آرمان‌های انقلاب هستند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، محمدرضا میرحیدری فرمانده فراجای استان قم و امیر نعمت محسنی‌زرین فرمانده پدافند هوایی حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام علی مظفری رئیس دادگستری استان، از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.

انتهای پیام
captcha