مسابقات قرآن محکی برای افراد کم‌تجربه باشد
کد خبر: 4162461
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۸
داور چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن:

مسابقات قرآن محکی برای افراد کم‌تجربه باشد

داور رشته صوت مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در قم با اشاره به عدم حضور چهره‎های جدید در مسابقات گفت: در مباحث قرآنی افرادی هستند که سال‌ها تلاش می‌کنند، اما در نهایت تنها چند نفر رتبه اول را کسب کرده و مطرح می‌شوند و قاعدتاً بقیه افراد پشت خط می‌مانند. بنابراین، باید تفکری ایجاد شود تا همانند مصر، مسابقه در الویت قرار نگیرد و فقط محکی برای افراد کم‌تجربه باشد.

سیداحمد مقیمی، داورسیداحمد مقیمی، داور رشته صوت مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: با توجه به اینکه قم مهد فعالیت‌های فرهنگی و دینی کشور است، انتظار داشتیم سطح مسابقات از نظر کیفی و استقبال متسابقان بالاتر باشد و افراد قوی‌تر و بیشتری در این دوره شرکت کنند.

وی با اشاره به حضور دو داور در هر رشته تصریح کرد: حساسیت و سطح بالای مسابقات استان قم باعث انتخاب دو داور در هر رشته شده است که امر خوب و مطلوبی است و باعث دقت عمل بیشتری در داوری‌ها می‌شود.

داور رشته صوت مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم با اشاره به حضور چهره‌های جدید داوری گفت: این امر باید اتفاق می‌افتاد و در مجموع به‌دلیل اینکه اساتید قدیمی و پیشکسوت چندین سال است در بحث داوری حضور دارند، لازم است که از افکار، چهره‌ها و انرژی جدید در این عرصه استفاده شود.

مقیمی درباره حضور چهره‌های تکراری متسابقان در مسابقات ادامه داد: در این خصوص باید تمهیداتی اندیشید تا افرادی که صاحب رتبه و درجه می‌شوند به جای شرکت در مسابقات، در حوزه‌های دیگر حاضر و سنجیده شوند، متأسفانه خروجی ما در بحث مسابقات و نتیجه، ضعیف است و فردی که سال‌ها در زمینه‌های قرآنی اعم از قرائت و حفظ و یا تواشیح فعالیت می‌کند، به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، در نتیجه از لحاظ ذهنی اقناع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بحث‌های قرآنی تنها مباحث معنوی نیست، گفت: در بحث‌های قرآنی مباحث هنری نیز وجود دارد، در این حوزه افرادی هستند که سال‌ها تلاش می‌کنند، اما در نهایت تنها چند نفر رتبه اول را کسب کرده و مطرح می‌شوند و قاعدتاً بقیه افراد پشت خط می‌مانند. لذا، باید تفکری ایجاد شود تا همانند مصر مسابقه در الویت قرار نگیرد و فقط محکی برای افراد کم‌تجربه باشد.

داور رشته صوت مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم ادامه داد: در این راستا باید افراد باتجربه و قوی با روش‌های دیگری انتخاب شوند، توجه به این نکات باعث کم‌شدن رقابت‌های کاذب و بروز بیشتر استعدادها می‌شود، زیرا استرس و فشار ناشی از مسابقات در ذهن متسابقان باعث عدم بروز خلاقیت و استعداد درونی آنها می‌شود.

وی با اشاره به عدم استقبال مستمعان از مسابقات گفت: برگزاری مسابقات در مکان‌های عمومی و محلی خارج از مکان اداری، مانند حرم حضرت معصومه(س) و یا امامزاده و مساجد معروف قم همراه با تبلیغات گسترده و نیز در نظرگرفتن مشوق‌ها و جوایز برای حاضران و مستمعان باعث استقبال بیشتر از مسابقات خواهد شد.

مقیمی در پایان با تشکر از خبرگزاری ایکنا به‌عنوان پرچمدار اطلاع‌رسانی فعالیت‌های قرآنی در کشور بیان کرد: سطح برگزاری مسابقات در قم بالا بوده و تنها نقیصه آن برگزاری در یک فضای محدود و بسته است، مسابقات مهم این‌چنینی بهتر است در عرصه عمومی برگزار شود، اگر این اتفاق بیفتد افراد بیشتری به سمت فعالیت‌های قرآنی تشویق می‌شوند که این مسئله نیز عامل مؤثر و مثبتی در ترویج فرهنگ قرآنی کشور خواهد بود.

انتهای پیام
captcha