عموم مردم را با مسابقات قرآن درگیر کنیم
کد خبر: 4162220
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۶
علی‌‌اصغر شعاعی:

عموم مردم را با مسابقات قرآن درگیر کنیم

داور بخش تجوید مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم با بیان اینکه باید عموم مردم را در مسابقات قرآن کریم درگیر کنیم، گفت: در بخش قرائت و حفظ مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف می‌توان مسابقاتی مانند زیباخوانی یا صحیح‌خوانی قرآن کریم برای عموم علاقه‌مندان به تلاوت قرآن کریم برگزار کرد.

علی‌اصغر شعاعی، قاری بین‌المللی قرآن کریمعلی‌اصغر شعاعی، داور بخش تجوید مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: برخی از متسابقین با آمادگی کامل در مسابقات حضور پیدا کردند اما عده‌ای از شرکت‌کنندگان به‌علت نداشتن تسلط کافی بر مهارت فنون قرائت، تجوید، صوت و لحن از سطح بالایی برخوردار نبودند و در این عرصه در سطح مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف ظاهر نشدند.
 
وی افزود: کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته و پیشکسوتان قرائت قرآن کریم می‌تواند مهارت‌های تجوید، صوت و لحن قرائت حافظان قرآن کریم را ارتقا بدهد، در این شرایط، سطح کیفی شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن هم افزایش پیدا می‌کند.
 
شعاعی اظهار کرد: برخی از نقاط ضعف متسابقین هرسال در مسابقات سراسری قران کریم تکرار می‌شود، بنابراین پس از پایان هر اجرا اگر کارنامه‌ای از عملکرد و نقاط ضعف و قوت از سوی یک ستاد راهنما به‌جز داوران، به آنان ارائه شود، دیگر شاهد ضعف‌های تکراری در دوره‌های بعد نیستیم. حضور استاد راهنما در مسابقات سراسری قرآن کریم امری ضروری است که پیش از ایام کرونا شاهد حضور آنان بودیم اما در دو سال اخیر، این حضور در مسابقات سراسری در مرحله استانی و کشوری کمرنگ شده است.
 
وی با اشاره به اینکه جوان‌گرایی در حوزه داوری مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه کار ارزشمندی است که در قم اجرا می‌شود، تصریح کرد: چهره‌های جوان و کم‌تجربه در حوزه داوری باید با فراهم آوردن ملزومات و تمهیدات لازم ویژه آنان، آمادگی لازم برای حضور در مسابقات قرآن را کسب کنند زیرا تجربه ناکافی می‌تواند گاهی اوقات برای داوری مسابقات آفات و آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد.
 
شعاعی با بیان اینکه مسابقات بخش معارفی برای عموم علاقه‌مندان، یکی از نقاط قوت مسابقات سراسری قران کریم به‌شمار می‌رود، بیان کرد: در بخش قرائت و حفظ هم می‌توان مسابقاتی مانند زیباخوانی یا صحیح‌خوانی قرآن کریم برای عموم علاقه‌مندان به تلاوت قرآن کریم برگزار کرد و برای افرادی که حدنصاب مسابقه را کسب کردند، هدایای ارزنده‌ای در نظر گرفت. باید عموم مردم را در مسابقات قرآن کریم درگیر کنیم بنابراین شرکت‌کنندگان عمومی و استقبال عمومی از مسابقات قرآن را باید جدی بگیریم.‌
انتهای پیام
captcha