شهدا عامل بقای مذهب شیعه هستند
کد خبر: 4149230
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
آیت‌الله حسینی میلانی:

شهدا عامل بقای مذهب شیعه هستند

رئیس بنیاد فرهنگی امامت شهدا را عامل بقای مذهب شیعه معرفی کرد و گفت: شهدا مکتب تشیع را با خون خود تضمین کردند و این نهضت تا به امروز ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدعلی حسینی میلانی، رئیس بنیاد فرهنگی امامت در آئین رونمایی از نشان و پوستر جشنواره فرهنگی و هنری «ارادت» که امروز 30 خردادماه در سالن همایش بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد، اظهار کرد: روز مباهله باید رسمیت پیدا کند و آئین‌های این روز احیا و مراسم‌هایی در سراسر کشور بلکه در سراسر جهان برگزار شود که قطعاً مورد رضایت ولی عصر (عج) است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام امامت علی(ع) را به مناسبت‌های مختلف ابلاغ کردند و این امر تا روز مباهله ادامه یافت؛ مسیحیان قائل هستند عیسی(ع) فرزند خداست و این حرف باطلی است. در زمان‌های گذشته در خصومت‌هایی که اتفاق می افتاده است یکی از راه‌های اثبات حق مباهله بوده است و در مباهله از خدا خواسته می‌شود حق را بر باطل پیروز کند.

میلانی با اشاره به اینکه در مباهله حقانیت اسلام و پیامبر و باطل بودن نصرانیت ثابت شد، اظهار کرد: اهل‌بیت (ع) در بقای این دین و ابطال نصرانیت نقش دارند و در مباهله ثابت شد اهل‌بیت (ع) با فضیلت ترین افراد، اشرف مخلوقات و نزدیکان پیامبر اکرم هستند و این فضیلت‌ها و شرافت‌ها در روز مباهله روشن شد که علی نفس رسول الله، حسنین فرزندان رسول الله و صدیقه طاهره محور است.

وی  ابراز کرد: در طول تاریخ بقای مذهب تشییع به وسیله چهار گروه شامل علما، شهدا، افراد متمکن مالی مانند خیران و افراد دارای مسئولیت چون وزرا وام را بوده است.

میلانی مؤسس مذهب شیعه را خود پیامبر اکرم ذکر کرد و گفت: در ایام حیات رسول الله عده‌ای از صحابه پیامبر به شیعه علی(ع) معروف شدند و در حقیقت پیامبر مؤسس تشیع است.

رئیس بنیاد فرهنگی امامت همچنین شهدا را عامل بقای مذهب شیعه معرفی کرد و افزود: شهدا مکتب تشیع را با خون خود تضمین کردند و این نهضت تا به امروز ادامه دارد.

میلانی گفت: زمانی بر مذهب شیعه گذشت که فقها خانه‌نشین بودند و سلاطین جور، همه بر علیه این مذهب متفق بودند و در این میان شعرا و مداحان بودند که مذهب را در شرایط خاصی نگاه داشتند تا امروز در بقای مذهب تأثیرگذار بودند.

انتهای پیام
captcha