اعلام اسامی دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران راه‌یافته به مرحله کشوری مسابقات قرآن
کد خبر: 4148791
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

اعلام اسامی دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران راه‌یافته به مرحله کشوری مسابقات قرآن

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از اعزام ۷۷ دانش‌آموز دختر و پسر از شهرستان‌های استان تهران به مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی خبر داد.

محمدرضا بهمنش، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

محمدرضا بهمنش، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اعلام نتایج چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران گفت: در سطح شهرستان‌های استان تهران، ۱۶۷ دانش‌آموز دختر و ۱۸۴ دانش‌آموز پسر با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد ۴۱ دانش‌آموز پسر و ۳۶ دانش‌آموز دختر (نفرات اول هر رشته) در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم به مرحله کشوری راه پیدا کردند.


بیشتر بخوانید: 


وی با اشاره به اینکه مرحله کشوری نیز در دو سطح مقدماتی (به صورت ارسال آثار) و فینال (به صورت حضوری) برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش آوایی به میزبانی مشهد مقدس در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، مداحی (ویژه پسران) و دعاخوانی (ویژه دختران) در مشهد مقدس و بخش پژوهشی در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن، انشای نماز و گفتمان مهدوی به میزبانی کرمانشاه در تیر و مرداد برگزار می‌شود.

نتایج چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران 

بهمنش اضافه کرد: به منظور آمادگی بیشتر دانش‌آموزان راهیافته به مرحله کشوری و آشنایی بیشتر با آیین‌نامه مسابقات و نحوه امتیازدهی داوران در بخش‌های مختلف، دوره‌های توانمندسازی با دعوت از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان در هفته نخست تیرماه برپا خواهد شد.

وی یادآور شد: آثار دانش‌آموزان در تمامی رشته‌ها جز حفظ، در شرایط استاندارد، ضبط و به دبیرخانه مسابقات ارسال می‌شود، اما ارائه محفوظات حافظان راه‌یافته به سطح مقدماتی مرحله کشوری و پاسخگویی به سؤالات به صورت آنلاین و در حضور داوران انجام می‌شود. سپس دانش‌آموزان برگزیده به فینال مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha