کلام و عمل امام خمینی(ره) تماماً منطبق با قرآن بود
کد خبر: 4146352
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
حجت‌الاسلام‌ مؤمنی:

کلام و عمل امام خمینی(ره) تماماً منطبق با قرآن بود

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه قول و کلام و عمل و رفتار امام خمینی(ره) تماماً منطبق با قرآن و روایات معصومین(ع) بود، اظهار کرد: انس با قرآن کریم، تهجد، راز و نیاز و شب‌زنده‌داری، اخلاص در گفتار و عمل، عشق به ولایت، عزت‌نفس و نیز تواضع و فروتنی از بارزترین ویژگی‌های معرفتی امام(ره) است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه، شامگاه 16 خردادماه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، بیان کرد: حیات انسان اگر برگرفته از قرآن و روایات باشد و انسان به سیره و مشی عملی و سبک‌رفتاری ائمه اطهار(ع) تأسی کند، انسانی کامل می‌شود.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر عامل به قرآن و روایات و جریان دادن سیره عملی معصومین(ع) در زندگی را مهم‌ترین سرمنزل قدم برداشتن در مسیر الی‌الله دانست و اظهار کرد: قول و کلام و عمل و رفتار امام خمینی(ره) تماماً منطبق با قرآن و روایات معصومین(ع) بود.

وی با بیان اینکه اگر کسی مشی، کلام، قدم و قلم او برای خدا باشد، از احدی غیر خدا بیم و ترس به دل راه نمی‌‌دهد، اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه همام در تبیین اوصاف متقین، می‌فرمایند:«خدا در نزد متقین بزرگ و غیر خدا در نزدشان بی‌مقدار و حقیر است».

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت اعتماد به خدا و ایمان به هدف و وعده‌های الهی را از برجسته‌ترین ویژگی شخصیت امام خمینی(ره) دانست، اظهار کرد: در این ۴۰ سال دشمنان با تمام قوا دست‌به‌دست هم دادند تا این انقلاب را بر زمین بزنند، اصل و اساس در نظام اسلامی، باور به خداوند متعال است زیرا مردمان این سرزمین به وعده الهی ایمان‌ دارند و خداوند متعال در نزدشان بزرگ و غیر خدا پست است لذا خداوند متعال به ایشان عزت می‌دهد.

مؤمنی با بیان اینکه بالاترین مردم کسی است که به عبادت عشق بورزد و از جهت ایمان، اعتقاد و بندگی به رتبه و درجه بالا رسیده باشد، بیان کرد: عشق به عبادت انسان را به کمال در بندگی می‌رساند، امام خمینی(ره) در تمام فرازهای زندگی، حتی در لحظات و دقایق آخر عمر شریفشان مشغول عبادت ذات اقدس الهی بودند.

وی با تأکید بر اینکه کسی برای خدا قدم بردارد و عبادت کند، تکذیب و تائید دیگران خللی در مسیرش ایجاد نمی‌کند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) سیره عملی خود را با آیات الهی منطبق نمودند، قرآن کریم کسانی که به امر الهی مهاجرت و از بسیاری از تعلقات دل می‌کنند و عمل به تکلیف و وظیفه را رسالت خود می‌دانند، را تحسین کرده است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر به عقبه محکم علمی، معرفتی، اخلاقی، سیاسی و بینش بالای امام خمینی(ره) اشاره نمود و افزود: امام خمینی(ره) در تفسیر آیات مربوط به هجرت، آن را به معنای هجرت از نفس و دل‌بستگی‌ها و تعلقات دنیا تفسیر می‌کنند.

وی در تبیین فرازهای مختلف جهادهای امام خمینی(ره)، جهاد با نفس و رهایی از کمترین تعلق به دنیا را مهم‌ترین جهاد ایشان دانست و تصریح کرد: نظم و انضباط در تمام امورات زندگی و ساده‌زیستی، بارزترین ویژگی امام خمینی(ره) است.

مؤمنی با بیان اینکه متأسفانه برخی از مسئولان فاصله زیادی با اندیشه، تفکر و سیره امامین انقلاب دارند، اظهار کرد: ساده‌زیستی و حضور در میان جامعه و انس با مردم از مهم‌ترین سفارش‌های امامین انقلاب است زیرا انقلاب اسلامی به پشتوانه ملت، استوار و محکم در مقابل تمام توطئه‌ها و دسیسه‌ها ایستاده است.

وی قناعت، شجاعت، عطوفت و مهربانی، لطافت در روح، آرامش خاطر در سخت‌ترین شرایط، صلابت و وقار را از دیگر ویژگی‌های شخصیت امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: انس با قرآن کریم، تهجد، راز و نیاز و شب‌زنده‌داری، اخلاص در گفتار و عمل، عشق به ولایت، عزت‌نفس و نیز تواضع و فروتنی از بارزترین ویژگی‌های معرفتی امام(ره) است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت، عمل به تکلیف و پاسداری از اسلام را از مهم‌ترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) توصیف کرد و یادآور شد: سازش‌ناپذیری، استواری و ثبات قدم، اسطوره مقاومت حتی در تبعید، ازجمله ویژگی‌های رهبری جامعه است که در امامین انقلاب به اعلی‌ترین مرتبه وجود دارد.

مؤمنی افزود: امام خمینی(ره) پشتیبانی از ولایت‌فقیه را استوانه محکم اقتدار کشور توصیف و در وصیت‌نامه خود تحریف سخنانشان را متذکر شده‌اند.  

انتهای پیام
captcha