هراس رژیم صهیونیستی از اهتزاز پرچم فلسطین و درخواست توقف بازداشت مبارزان
کد خبر: 4113393
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
با تحولات فلسطین

هراس رژیم صهیونیستی از اهتزاز پرچم فلسطین و درخواست توقف بازداشت مبارزان

دستورات رژیم صهیونیستی برای برچیدن پرچم فلسطین در اماکن عمومی، یورش شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی و بازداشت ده‌ها فلسطینی در قدس و کرانه باختری و درخواست فلسطینیان برای توقف بازداشت‌های نیروهای مقاومت فلسطین توسط تشکیلات خودگردان از جمله تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، شامگاه یکشنبه، 18 دی به پلیس این رژیم دستور داد که تمام پرچم‌های فلسطین را در هر مکان عمومی در سرزمین‌های اشغالی  برچینند و پایین بیاورند.

بن گویر همچنین دستور داده هر اتفاقی که بر اساس این تصمیم، علیه رژیم صهیونیستی تحریک آمیز خوانده می‌شود ،متوقف شود.

در این بیانیه آمده است که ایتمار بن گویر دستورالعمل‌هایی را به دفتر کمیساریای پلیس منتقل کرد مبنی بر اینکه هر پلیس با هر درجه‌ای که باشد، در طول شیفت خود مسئول برداشتن پرچم‌های فلسطین خواهد بود.

 در این بیانیه آمده است: دستورات بن گویر به کمیسر پلیس بر این اساس است که برافراشتن پرچم فلسطین حمایت از یک سازمان تروریستی است.

دستورهای وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به پلیس پس از آن صادر شده که در تظاهرات ده‌ها هزار نفری روز شنبه علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مرکز تل‌آویو پرچم‌های فلسطین هم در این تظاهرات خودنمایی می‌کرد.

کریم یونس، قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی

همچنین در مراسم جشن استقبال از کریم یونس، قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی در روستای عاره در سرزمین‌های اشغالی 48 که پس از 40 سال از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده، پرچم‌های فلسطین به اهتزاز درآمده بود و بن گویر در این خصوص از پلیس خواسته بود درباره ناتوانی در ممانعت از برپایی این جشن توضیح دهد.

از سوی دیگر اوفیر کاتز، رئیس ائتلاف دولتی «اسرائیل» قرار است ظرف دو هفته لایحه‌ای را برای لغو تابعیت و اقامت از هر فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی که هر گونه فعالیت یا فعالیتی را در زمینه ملی انجام می‌دهند، ارائه کند.

بر اساس پیش‌نویس قانون ارائه شده توسط کاتز، هر فلسطینی از مناطق اشغالی 48 که هر گونه فعالیت یا کار در زمینه مسائل قومی فلسطنی انجام دهد یا ثابت شود که از تشکیلات خودگردان پول دریافت کرده است، گویی از تابعیت و اقامت خود چشم‌پوشی کرده است و پس از اتمام دوران محکومیت خود به سرزمین‌های فلسطینی تبعید خواهد شد.

کنست رژیم صهیونیستی

کاتز از جمله کسانی بوده که به برپایی مراسم جشن به مناسبت آزادی کریم یونس عضو کمیته مرکزی فتح در سرزمین‌های اشغالی 48 اعتراض کرده است.

محمود عباس پیگرد فلسطینیان را متوقف کند

کمیته پیگیری احزاب ملی و اسلامی فلسطین هم امروز دوشنبه خواستار توقف سیاست تشکیلات خودگردان در تعقیب و بازداشت‌های سیاسی در کرانه باختری شد.

هراس رژیم صهیونیستی از اهتزاز پرچم فلسطین/درخواست توقف بازداشت مبارزان به دست تشکیلات خودگردان

این کمیته تأکید کرد: این اقدام خواسته‌ای اساسی و ضروری به منظور تحقق وحدت ملی در مقاله با کابینه فاشیست و جدید رژیم صهیونیستی است.

کمیته احزاب ملی و اسلامی فلسطین تاکید کرد: آزادی عمل شهروندان فلسطینی در همه مناطق فلسطین در چارچوب قانون فلسطین حداقل حقوقی است که برای مردم فلسطین تضمین شده و نباید تحت هیچ شرایطی نقض شود.

این کمیته خواستار آزادی فوری همه بازداشتی‌ها با سابقه مبارزاتی و سیاسی در کرانه باختری شد و گفت: باید دست ملت فلسطین و مقاومت آن باز باشد و به آن پوشش سیاسی، لجستیک و روانی برای مقابله با رژیم اشغالگر داده شود.

یورش شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی

شهرک‌نشینان صهیونیست صبح امروز دوشنبه با پشتیبانی نظامیان صهیونیست در چند دسته از سمت باب المغاربه به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و پس از گشت‌زنی‌های تحریک‌آمیز در صحن‌های مسجد مشغول انجام آداب تلمودی شدند.

هراس رژیم صهیونیستی از اهتزاز پرچم فلسطین/درخواست توقف بازداشت مبارزان به دست تشکیلات خودگردان

همزمان با یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، نظامیان صهیونیست هم با حمله به شهرها و شهرک‌های کرانه باختری و قدس چند فلسطینی را بازداشت و دست‌کم دو نفر را به شدت مجروح و روانه بیمارستان کردند.

ادعای هاآرتص از محدودیت رفت و آمد رهبران حماس به ترکیه

روزنامه عبری زبان هاآرتص امروز دوشنبه مدعی شد که با نهایی شدن آشتی تل‌آویو و آنکارا و تبادل سفرای دو طرف، مقامات ترکیه برای رفت و آمد رهبران حماس در خاک این کشور محدودیت وضع کرده‌اند.

هراس رژیم صهیونیستی از اهتزاز پرچم فلسطین/درخواست توقف بازداشت مبارزان به دست تشکیلات خودگردان

به گفته این منبع، دستگاه اطلاعات ترکیه محدودیت‌هایی را برای رفت و آمد رهبران حماس و مقر آنها به ریاست صالح العاروری و دو نفر دیگر ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ترکیه با تبعید رهبران حماس از خاک ترکیه مخالفت کرده است، گفـت: ترکیه فعلاً فعالیت‌های العاروری را محدود کرده است.

انتهای پیام
captcha