از تهدید وزیر صهیونیست برای یورش مجدد به مسجد الاقصی تا نشست بی‌حاصل سازشگران در ابوظبی
کد خبر: 4113960
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
با تحولات فلسطین

از تهدید وزیر صهیونیست برای یورش مجدد به مسجد الاقصی تا نشست بی‌حاصل سازشگران در ابوظبی

درخواست حماس برای گام جدی کشورهای سازمان همکاری اسلامی در مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی، گستاخی تازه وزیر صهیونیست برای تعرض به مسجد الاقصی و نشست بی‌حاصل سازشگران با آمریکا و اسرائیل در ابوظبی از تازه‌ترین تحولات مربوط به فلسطین است.

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه‌ای از نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی تازه‌ترین تحولات مسجد الاقصی و تعرض صهیونیست‌ها به مقدسات اسلامی و مسیحی قدس استقبال کرد.
حماس از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست با اتخاذ گام‌های قطعی و جدی مانع تروریسم رژیم اشغالگر علیه خاک، ملت و مقدسات فلسطین شوند.

اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی
این جنبش از این کشورها خواست با اقدام کارساز در سطح بین‌المللی، سیاسی، دیپلماتیک و قانونی این تجاوزگری رژیم اشغالگر را رسوا و از مبارزه ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق و آزادسازی سرزمین خود و بازگشت به آن دفاع کنند.

گستاخی وزیر صهیونیست برای تجاوز به مسجد الاقصی

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که ورود غیرقانونی او در رأس یک هیئت از شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی در هفته گذشته موج محکومیت داخلی و بین‌المللی را به همراه داشت می‌گوید که برای یورش مجدد به قبله نخست مسلمانان برنامه دارد.
بن گویر گفت: وارد مسجد الاقصی شدم تا ثابت کنم حماس صاحب آنجا نیست و بگویم وزیر اسرائیل را تهدید نکنید من هیچ نگرانی ندارم و بار دیگر هم وارد خواهم شد.

عفو بین الملل: برچیدن پرچم‌های فلسطین مغایر با قوانین است

سازمان عفو بین‌الملل تصمیم رژیم صهیونیستی برای جمع‌آوری پرچم فلسطین از اماکن عمومی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را مغایر با منشور سازمان ملل و حقوق بشر و تلاشی بزدلانه و قابل پیش‌بینی برای محو هویت یک ملت توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است که تصمیم ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از اهتزاز پرچم فلسطین در داخل سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸، یک تلاش بزدلانه و قابل انتظار برای هدف قرار دادن هویت یک ملت و برخلاف کنوانسیون‌های سازمان ملل و حقوق بشر در خصوص آزادی بیان است.

این سازمان از کابینه رژیم صهیونیستی خواست که در تصمیم بن گویر تجدید نظر کند.

ابراز نومیدی آمریکا از حاضر نشدن فلسطین و اردن در گردهمایی ابوظبی

درک شولت، مشاور وزارت خارجه آمریکا هم در نشستی خبری پس از گردهمایی رژیم صهیونیستی و شرکای عرب آن در ابوظبی فلسطینیان را به حضور در این نشست دعوت کرد.

او بدون اشاره به نتایجی از نشست دو روزه ابوظبی گفت: ما در آمریکا پیوستن فلسطینی‌ها، اردنی‌ها و دیگران را به گردهمایی النقب دعوت می‌کنیم. تصمیم در این خصوص را خودشان باید بگیرند.

گردهمایی رژیم صهیونیستی و شرکای عرب آن در ابوظبی

بیش از ۲۰ مقام صهیونیست در قالب هیئتی به رهبری آلون اوشپیز، مدیرکل وزارت خارجه این کشور، به منظور آمادگی برای نشست نقب در مراکش از روز دوشنبه عازم ابوظبی شدند. در این نشست، شرکای رژیم صهیونیستی در پیمان سازش موسوم به ابراهیم،‌ ​​مصر و ایالات متحده حضور داشتند.

دومین اجلاس چندجانبه نقب قرار است فصل بهار در مراکش برگزار شود. به همین دلیل،‌ کمیته راهبری این نشست روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در ابوظبی تشکیل جلسه داد تا هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد. اردن تنها کشور عربی دارای روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی است که با وجود دعوت، هیئتی به ابوظبی نفرستاد و احتمالا به موضوع یورش بن گویر به مسجد الاقصی مربوط می‌شود.

انتهای پیام
captcha