مراسم بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار می‌شود
کد خبر: 4111861
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
با پیام آیت‌الله نوری همدانی؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی، 15 دی ماه با پیام آیت‌الله نوری همدانی در مدرسه دارالشفای قم برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن معنوی، مدیر مؤسسه دارالزهرا(س)، 13 دی ماه در نشستی خبری، که در این مؤسسه برگزار شد، گفت: روز پنجشنبه، 15 دی ماه، از ساعت 10 صبح همایش دانش‌آموختگان و مبلغان مؤسسه دارالزهرا(س) که یک دهه از عمر آن می‌گذرد و مراسم بزرگداشت و تجلیل از خدمات علمی، تبلیغی و اجتماعی آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در قم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مراسم با سخنرانی آیت‌الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، برگزار می‌شود، افزود: مؤسسه در سال 1390 در سه بخش برادران، خواهران و مهد قرآن ویژه خردسالان اقدام به برگزاری برنامه‌های متعدد آموزشی و تبلیغی کرده است و دوره‌های آموزشی همزمان در یک ساعت مشخص به سه گروه ارائه می‌شود.

معنوی با اشاره به برگزاری کلاس‌های تخصصی و کاربردی در این مؤسسه، بیان کرد: تاکنون در طول این ده سال هزار و 440 نفر در این مؤسسه به تحصیل مباحث آموزشی پرداخته‌اند که ما از تعدادی از نفرات برتر تجلیل می‌کنیم. این همایش با درخواست خود مبلغان و دانش‌پژوهان مؤسسه در مدرسه عالی دارالشفا با پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی و سخنرانی آیت‌الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.  

رئیس مؤسسه الزهرا(س)، تصریح کرد: اهتمام آیت‌الله صافی گلپایکگانی به مسئله تبلیغ بسیار زیاد بود و دفتر ایشان اعزام مبلغ به مناطق مختلف داشت ولی چون جامعه با خطر فرقه‌های انحرافی روبرو بود و به خصوص در برخی مناطق کشور آسیب‌های وارده شده از سوی این گروه‌ها و فرقه‌های انحرافی بسیار زیاد بود لذا ایشان دستور دادند که مؤسسه الزهرا(س) تاسیس شود.

وی افزود: هدف اصلی این مؤسسه توانمندسازی مبلغین در موضوعات مهارتی تبلیغ مانند مشاوره، کلاس‌داری، سواد رسانه و فن بیان و در زمینه فعالیت‌های گروهی در سطح کشور و بین‌الملل؛ توانمندسازی مبلغین جهت نقد فرقه‌ها و نحله‌های منحرف، آموزش خانواده طلاب مبلغ، تشکیلات‌سازی تبلیغ مبلغان و مخاطبان، تربیت مربی متخصص در موضوعات مختلف و  اعزام تخصصی مبلغ به مناطق و اقشار و مختلف است. 

آموزش 20 موضوع تخصصی

رئیس مؤسسه الزهرا(س) در ادامه افزود: معمولا مؤسسات یک رشته تخصصی را در در دستور کار قرار می‌دهند ولی ما بیش از 20 موضوع تخصصی به خصوص در بحث فرق انحرافی را در دستور کار قرار دادیم. از ظرفیت بانوان طلاب هم برای بحث تبلیغ استفاده می‌شود و فرزندان  آنها هم تحت پوشش آموزش‌های مختلف قرار دارند.

معنوی گفت: البته فعالیت این مؤسسه منحصر  به طلاب و خانواده آنان نیست بلکه کسانی از صنف نانوا، تاکسیران و آرایشگر داریم که در این مؤسسه آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در حین کار از دانش خود در بالابردن آگاهی‌های مردم استفاده می‌کنند و حتی سایر کسبه دیگر هم از آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند و برخی بانوان هم افراد مؤثر فرهنگی و مجریان صدا و سیما و ... هستند و تمرکز تبلیغی ما هم بر روی مدارس و قشر دانشجو است.

وی با بیان اینکه تولید درس‌نامه و پاورپوینت و انیمیشن هم از دیگر کارهای مؤسسه در واحد رسانه است، اظهار کرد: از بین بیش از سه هزار نفر، هزار و 440 نفر تا پایان سال تحصیلی 1400 دروس خود را سپری کرده‌اند و بیش از 5هزار روز هم اعزام مبلغ داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از دغدغه‌های آیت‌الله صافی رعایت اخلاص در امور بود، گفت: یکی از کارهای ایشان این بود که هر مبلغی را که به مناطق محروم اعزام می‌کردند بسته‌های معیشتی در اختیار او قرار می‌دادند تا توزیع کند. تاکنون 12 هزار جهیزیه تکمیل و بیش از 15 هزار بسته تغذیه و پوشاک توسط این مؤسسه توزیع شده است و  در حوادثی چون سیل و زلزله هم حضور داشتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اعزام مبلغ به افغانستان، پاکستان، هند و ... از دیگر کارهای این مؤسسه است، اضافه کرد: همایش مذکور هم با درخواست متعدد خود مبلغان و برای تجلیل از خدمات این مرجع تقلید برنامه‌ریزی شده است.

معنوی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در جلسات آموزشی این مؤسسه برخی دروس عمومی و فرق ادیان را آموزش می‌بینند، اظهار کرد: آموزش درباره زرتشت و باستان‌گرایی، بهائیت، سیری در صحیحین، مکاتب اهل سنت، صوفیه و اهل حق، مدعیان مهدویت، انحرف‌شناسی عقیدتی مسیحیت و عرفان‌های نوظهور و کاذب همچنین وهابیت از جمله مباحث آموزشی این مؤسسه است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره تخصصی تبلیغ، تبلیغ فشرده، تربیت مربی کودک و نوجوان، مهارت‌های سخنرانی، نقد مدعیان مهدویت، نقد عرفان‌های نوظهور، احکام کاربردی، روان‌شناسی در تبلیغ و فن رثا از جمله کارگاه‌های برگزار شده در این مؤسسه به شمار می‌روند. 

انتهای پیام
captcha