مردم باید در نمایشگاه قرآن، زندگی قرآنی را تجربه کنند
کد خبر: 3326037
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
مدیر غرفه نشر آثار آیت‌الله گلپایگانی:

مردم باید در نمایشگاه قرآن، زندگی قرآنی را تجربه کنند

گروه اندیشه: مدیر دفتر نشر آثار آیت‌الله‌ العظمی گلپایگانی معتقد است که بازدیدکننده باید با ورود به نمایشگاه قرآن، خود را در محیطی کاملاً قرآنی احساس کند و مردم باید بتوانند زندگی قرآنی را در نمایشگاه تجربه کنند.

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن معنوی، مدیر دفتر نشر آثار آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، گفت: سابقه حضور این غرفه از همان ابتدای تشکیل نمایشگاه قرآن بوده است. ما امسال با ارائه کتب و محتوای قرآنی از جمله کتاب «پیام‌های قرآنی» و کتاب «معارف دین» که راجع به بحث‌های تفسیری ایشان است در این نمایشگاه شرکت کرده‌ایم و همچنین امسال با تمرکز بر مباحث مهدوی ایشان از جمله کتاب «منتخب الاثر» و «امامت و مهدویت» و ارائه 16 جلد کتاب دیگر راجع به امام زمان(ع) حاضر شده‌ایم. بیش از 85 درصد‌ آثار ایشان به بحث مهدویت مربوط است که با استقبال خوبی نیز روبرو شده.
معنوی ادامه داد: کتاب منتخب الاثر و کتاب امامت و مهدویت با اقبال خوب مراجعین روبرو بوده است و از آنجا که قرآن جدا از روایات نیست در زمینه روایت نیز فعالیت داشته و کتبی که ایشان در زمینه روایات تدوین کرده‌اند را ارائه کرده‌ایم.
وی در پاسخ به این سؤال که نمایشگاه قرآن چه نقشی در آشنا کردن مردم با قرآن دارد، گفت: این نمایشگاه بسیار عالی است و این نوع نمایشگاه‌ها نوعی احترام و تعظیم قرآن است که در روایات نیز توصیه شده است که ما به قرآن احترام بگذاریم.
معنوی تصریح کرد: چیزی که در نمایشگاه باید هدف همه ما و مسئولان باشد، آشنا کردن مردم با معارف قرآنی است و اینکه قرآن و روایات در کنار هم پاسخگوی همه نیازهای مردم است.
وی ادامه داد: عرضه محصولات در نمایشگاه می‌تواند به مردم این کمک را بکند که در خصوص مطالب مختلفی که در قرآن عرضه شده است، از زمینه طب گرفته تا مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی آثاری را پیدا کنند. باید در چنین نمایشگاهی تمام آثار قرآنی موجود عرضه شود و هر مشکلی که در جامعه وجود دارد، شناسایی شده و کتب قرآنی در زمینه این مشکلات به صورت یک بسته عرضه شود.
معنوی افزود: برگزاری این نمایشگاه اگر در کنار فرهنگ قرآنی باشد نتیجه دارد. یعنی فرد باید با ورود به این نمایشگاه خود را در محیطی کاملاً قرآنی احساس کند و مردم باید بتوانند زندگی قرآنی را در نمایشگاه تجربه کنند.
وی ادامه داد: قرآن برای هر قومی هدایت است، لذا باید همه چیز در این نمایشگاه باشد و مردم با هر سطح سوادی بتوانند از آن بهره بگیرند و اقشار گوناگون باید در رابطه با قشر خود از قرآن استفاده کنند. ما نیازمند مجمع علمی هستیم که قبل از نمایشگاه برگزار شده و این کار را بکند که همه مراجعان حتی کسانی که قرآن را قبول ندارند، از آن بهره‌مند شوند و باید توجه داشت که ما هر مشکلی در فساد، بی اخلاقی و ... داریم، به خاطر دوری از قرآن است.
معنوی در پایان گفت: ما آثار عالی و تفاسیر بسیار خوبی در همه سطوح داریم و مردم باید بتوانند این آثار را در این نمایشگاه پیدا کنند.

captcha